Riihimäen Uimaseuran Seurasydän on Timo Nuora

#TARINA #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 23.9.2020

Seurasydän tunnustuksella palkittu Timo Nuora toimii RiUS:n puheenjohtajana. Kuva: Riihimäen Uimaseura

Suomen Uimaliitto on lanseerannut jäsenseuroilleen käytettäväksi uuden vuosittaisen huomionosoituksen Seurasydän-palkinnon edistääkseen kiittämisen kulttuuria ja arvostuksen osoittamista. Olympiakomitea on hyväksynyt palkinnon osaksi Seurasydän-kampanjansa toimintaa. Seura itse voi esittää yhtä palkittavaa vapaaehtoistoimijaa vuosittain.

Riihimäen Uimaseura luovutti ensimmäisen Seurasydän-palkinnon OmaSäästöpankki RiUS Cupin yhteydessä syyskuun alussa. RiUS:n vuoden 2020 Seurasydän on puheenjohtaja Timo Nuora!

Nuora tuli seuran toimintaan vuonna 2009 omien lasten uintiharrastuksen myötä. Puheenjohtajana hän on toiminut vuodesta 2013. Ohessa seuran perustelut valinnalle:

”Puheenjohtajan tehtävään kuuluu esillä oleminen ja vastuunkantaminen. Helposti käy niin, että puheenjohtajan pestin näkyvyyden vuoksi pidämme kiitosta itsestään selvyytenä ikään kuin niin, että vastuutehtävän mukana tulee automaattinen kiitos. Näinhän ei tietty ole. Nyt on sitten Timon kiittämisen aika.

Timo on osoittautunut poikkeukselliseksi ja esimerkilliseksi henkilöksi siinä, että hän on jatkanut mukana seuran toiminnassa ja edistänyt lasten ja nuorten uintiharrastusta, vaikka omat lapset ovat jo vuosia sitten lopettaneet uinnin. Tämä on osoitus rakkaudesta seuratoimintaa ja lajia kohtaan.

Timo elää luottamustehtävässään todeksi seuran keskeisimmät arvot, jotka ovat turvallisuus, toiminnan jäsenlähtöisyys, tavoitteellisuus, vastuullinen talouden hoito, jatkuva kehittyminen ja ekologisuus. Edellisten lisäksi hän on innostava ja tsemppaava toimija sekä aktiivinen keskustelija, joka huomioi meitä seuran jäseniä tasapuolisesti ja rakentaa hyvää yhteistyötä sekä luottamusta.

Timo on tinkimättömästi ajanut seuran etua ja pohdittaessa seuran linjauksia on hän tarkastellut niitä aina jatkuvuuden kannalta. Hän on ollut varmistamassa koko puheenjohtajuutensa ajan, että meillä on vahva, yhtenäinen, jäsenlähtöinen sekä rakenteellisesti että taloudellisesti hyvin hoidettu RiUS – myös tulevaisuudessa.

Timo pohti seuran 50-vuotis juhlapuheessaan vuonna 2013, että ”mistä seuran menestys kumpuaa” ja hän totesi, että tärkein menestyksen mahdollistaja on pitkäjänteisyys. Kaikki lähtee pidemmän aikavälin tahtotilasta. Tarvitaan ihmisiä, seuratoimijoita, jotka ovat sitoutuneet pitkäjänteisesti seuran toimintaan. Toimijoita, jotka ovat asettaneet selkeitä tavoitteita sekä tehneet kaikkensa ponnistellakseen niitä kohti.

Riihimäen Uimaseuran tavoitteena on olla yksi Suomen menestyksekkäimmistä uimaseuroista useammalla osa-alueella. Laadukkaan uimaopetuksen ja tasokkaan uinnin harrastamismahdollisuuden lisäksi seuran tavoitteena on ollut mahdollistaa uimareiden omien kilpailullisten tavoitteiden saavuttaminen.

Tätä kaikkea on Timo ollut mukana rakentamassa yhdessä koko seuran väen kanssa ja matka jatkuu, kiitos Timo!

Riihimäen Uimaseura”

Kuka ansaitsee tulla valituksi seuranne Vuoden Seurasydämeksi? Kuka on hän, joka on aina valmis seuran talkoohommiin? Kuka hoitaa tehtävänsä suurella sydämellä? Uimaliiton Seurasydän -palkinnon haku on jälleen auki 23.9. – 25.10. Mikäli seurasi ei vielä kesäkuussa hakenut Seurasydän-palkintoa, ehdit sen vielä tekemään ja palkitsemaan seurasi Seurasydämen tämän vuoden puolella.

Hae palkintoa täältä
Lue lisää Seurasydän -palkinnosta täältä