Vandersin Seurasydän on Liisa Mylly

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 3.3.2021

Vandersin Liisa Mylly vastaanotti Seurasydän-diplomin. Kuva: Vanders

Suomen Uimaliitto on lanseerannut jäsenseuroilleen käytettäväksi uuden vuosittaisen huomionosoituksen Seurasydän-palkinnon edistääkseen kiittämisen kulttuuria ja arvostuksen osoittamista. Olympiakomitea on hyväksynyt palkinnon osaksi Seurasydän-kampanjansa toimintaa. Seura itse voi esittää yhtä palkittavaa vapaaehtoistoimijaa vuosittain.

Vanders palkitsi Seurasydän-tunnustuksella Liisa Myllyn.

Mylly tunnetaan kilpailuohjelmien velhona, joka on tehnyt satoja tunteja talkootyötä seuran hyväksi. Mylly on mukana jo kilpaluiden suunnittelu- sekä rakennusvaiheessa ja kisojen jälkeen hän huolehtii tulokset eteenpäin. Hän myös lisää kilpailut Tempukseen ja Grodaniin sekä huolehtii kisakoneiden päivitykset ja mahdolliset muutokset ja poikkeukset.

Myllyn oma tarina uinnin parissa alkoi vuonna 1996, kun hän osallistui uinnin tekniikkakurssille. Tekniikkakurssin jälkeen uintiharrastus jatkui kuntoryhmässä ja uintiporukan innoittamana Mylly innostui myös osallistumaan myös kilpailuihin.

– Sittemmin Liisan oma uintiharrastus jäi, mutta onneksemme seurassa voi olla muutenkin mukana, Vandersista kerrotaan.

Myllyn aktiivinen osallistuminen on hyvä osoitus siitä, että seuratoiminnassa voi olla mukana pelkästään seuratoiminnan ilosta. Useimmat seuratyöntekijät ja -vapaaehtoiset päätyvät toiminnan pariin lasten harrastuksen kautta, mutta Myllyn oma lapsi ei ole koskaan harrastanut uintia. Seuratoiminta onkin jo nyt eläkkeellä päivätyöstään olevalle Myllylle harrastus.

– Meistä on huippua, kun Liisa on mukana seuramme toiminnassa! Pyyteetöntä työtä Vandersin uimareiden hyväksi tekevä Liisa ansaitsee tämän huomionosoituksen, seurasta kehutaan.

Asiasanat

Seurasydän