AWS Taitouinnin Seurasydän on Pauliina Palhus

#TARINA #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 12.2.2021

AWS Taitouinnin päävalmentaja Tea Uimonen (vas.) ja Seurasydän-tunnustuksella palkittu AWS Taitouintijaoston puheenjohtaja Pauliina Palhus. Kuva: AWS Taitouinti

Suomen Uimaliitto on lanseerannut jäsenseuroilleen käytettäväksi uuden vuosittaisen huomionosoituksen Seurasydän-palkinnon edistääkseen kiittämisen kulttuuria ja arvostuksen osoittamista. Olympiakomitea on hyväksynyt palkinnon osaksi Seurasydän-kampanjansa toimintaa. Seura itse voi esittää yhtä palkittavaa vapaaehtoistoimijaa vuosittain.

Pauliina Palhus palkittiin Seurasydän-tunnustuksella AWS Taitouinnin toimesta.

Palhus on ollut mukana AWS Taitouinnin toiminnassa keväästä 2017 asti, jolloin hänen tyttärensä Inga aloitti lajin. Palhus on kouluttautunut taitouinnin B-tuomariksi sekä luotsannut taitouintijaostoa seuran puheenjohtajana nyt kahden kauden ajan.

Seurasta kerrotaan, että Palhus on tehnyt lukemattomia vapaaehtoistyötunteja seuran eteen, ja ollut mukana mahdollistamassa taitouintitoimintaa sekä nostamassa Turkua Suomen taitouintikartalle.

– Pauliina jaksaa luotsata jaoston toimintaa. Tämän lisäksi hän toimii tuomarina, joka lajissamme kullan kallista vapaaehtoistyötä ja sen lisäksi ehtii vielä kisareissun huoltajana pyyhkiä unettoman pikku-uimarin koti-ikävän kyyneleet, AWS Taitouinnista kuvaillaan Palhusia.

Palhus kertoo, että on hyvin kiitollinen huomionosoituksesta.

– Parasta seuratyössä ovat mukavat kisareissut ihanien taitouimareiden kanssa, ja seurana toivommekin, että korona pian hellittää, ja pääsemme kisoihin, Palhus kommentoi.

Hän rohkaisee kaikkia huoltajia lähtemään mukaan seuratoimintaan ja lapsen harrastukseen.

– Ei tarvitse osata mitään, matkan varrella kyllä oppii ja pääsee tutustumaan lajiin ihan eri tavalla.

Palkinnon saajan valitsi AWS:n taitouintijaosto suljetulla lippuäänestyksellä ja valinnan hyväksyi Aboa Watersportsin hallitus.

Asiasanat

Seurasydän