Uinnin asiantuntijavinkit

Tältä sivulta löydät asiantuntijavinkkejä uintiin sekä kootusti Uimaliiton sivuilla julkaistut asiantuntijoiden kirjoittamat uintivalmennukseen liittyvät blogitekstit!

Uusimmat blogit

Uimaliiton valmennuspäällikkö Tommi Pulkkinen kertoo blogissaan vinkkejä korona-ajan harjoitteluun: Harjoitteluvinkkejä korona-aikaan

Uimaliiton nuorten valmennuksen kehittäjä Marjoona Teljo avaa maajoukkueleireillä käytettäviä tehoalueita: Maajoukkueleireillä käytettävät tehoalueet

Uimaliiton pitkäaikaisen ikäkausimaajoukkueen vastuuvetäjä Simo Karvisen blogitekstin voit lukea tästä! Karvinen siirtyi Uimaliitosta Cetukseen vuodenvaihteessa.

Marjoona Teljo ja Simo Karvinen avaavat näkemyksiään uinnin valmennuksen suunnittelusta blogissaan Pohdintaa valmennuksen suunnittelusta – back to basics ja kertovat ajatuksiaan taidoista ja ominaisuuksista, joita he toivoisivat kotivalmennuksessa altaalla ja kuivalla huomioitavan kirjoituksessaan Uintiharjoittelun suunnittelun konkretiaa, osa 2.

Vinkkejä lajien tekniikoiden ydinkohdista eri ikävaiheille

Tutustu tästä yleisesti tekniikoiden opettamiseen.

Alta löydät lapsille suunnatut ohjeistukset, joissa avataan tekniikoiden avainkohdat sekä tyypillisiä tekniikkavirheitä ja vinkkejä niistä poisoppimiseen:

Rintauinti

Selkäuinti

Vapaauinti

Perhosuinti

Startit

Käännökset perhonen ja rintauinti

Käännökset vapaa- ja selkäuinti

Nuoren urheilijan ravitsemus arjessa

Uimaliitto järjesti toukokuussa etäyhteyksin nuorten vanhemmille ravitsemusluennon, jossa urheiluravitsemusasiantuntija ja -valmentaja Mari Lahti, ETM, kävi läpi käytännönläheisesti esimerkkien kautta, miten nuoren urheilijan ateriarytmi, ateriat ja välipalat olisi hyvä rakentaa. Tutustu luennon materiaaliin tästä!