Valmennuskeskus

Valmennuskeskuksen hakuaika 2021 on päättynyt.

Kaikille hakijoille ilmoitetaan henkilökohtaisesti haun tuloksista hakuajan päätyttyä.

Huippu-uinnin valmennuskeskus aloittaa toimintansa Helsingissä syksyllä 2021.

Valmennuskeskus on tarkoitettu huipulla oleville tai sinne tähtääville uimareille, jotka ovat suorittaneet peruskoulun, pääsääntöisesti toisen asteen toisen vuoden opiskelijoille tai sitä vanhemmille uimareille.

Valmennuskeskukseen valittaville uimareille tarjotaan optimaalisten harjoitus- ja palautumisolosuhteiden lisäksi opastusta kokonaisvaltaiseen elämänhallintaan kaksoisuran kautta. Valmennuskeskuksen uimareilla on mahdollisuus asua Urhea-kampuksen asuintalossa ja hyödyntää Mäkelänrinteen lukion ravintolaa sekä opiskella pääkaupunkiseudun alueella eri oppilaitoksissa (toinen aste ja korkeakoulut).

Päävaatimuksina hakijoille on ehdoton sitoutuminen valmennuskeskuksen toimintaan ja halu kehittyä uimarina. Valinnassa arvioidaan uimarin tasoa ja harjoitustaustaa, ja vähimmäisvaatimuksena hakemuksen jättämiseen on 720 FINA-pistettä kuluvalta kaudelta. Hakijoille, jotka täyttävät pääsyvaatimukset valmennuskeskukseen, järjestetään haastattelut ennen lopullista valintaa.

Valmennuskeskuksessa uintiharjoittelu on keskitetty Mäkelänrinteen Uintikeskukseen, joka tarjoaa erittäin laadukkaat ja monipuoliset harjoitusolosuhteet huippu-uimareille. Valmennuskeskuksen päävalmentaja on Matti Mäki.

Katso usein kysytyt kysymykset täältä!

Urhea-kodit on tarkoitettu urheilussa huipulle tähtääville ja samanaikaisesti toisen tai korkea-asteen tutkintoa HOASin toiminta-alueen oppilaitoksissa suorittaville urheilijoille. Lue lisää Urhean kampuksen kodeista tästä ja osoitteessa www.urheakoti.fi.

Valmennuskeskukseen hakemista järjestettiin infotilaisuus 14.1.2021, tästä löydät infotilaisuuden materiaalit:

Tietoa uinnin valmennuskeskuksesta
Hakeminen uinnin valmennuskeskukseen
Perustietoa Märskystä
Mäkelänrinteen lukion uintivalmennus
Pääkaupunkiseudun urheiluakatemia
Kaksoisura uimarin tukena

Lisäinfotilaisuus valmennuskeskuksen asuntola-, ruokailu- ja kustannusasioista pidettiin tiistaina 16.3., tilaisuuden materiaalin voit katsoa tästä.

Valmennuskeskushankkeen toteuttaa Suomen Uimaliitto yhteistyössä Pääkaupunkiseudun urheiluakatemia Urhean, Suomen Olympiakomitean, Urheiluhallit/Mäkelänrinteen Uintikeskus Oy:n, Mäkelänrinteen lukion sekä uimaseura Helsingfors Simsällskapin kanssa.

Lisätietoa saa huippu-uinnin valmennuspäällikkö Tommi Pulkkiselta, Tommi.pulkkinen@uimaliitto.fi tai p. 044 506 89 29.