Nivalan Saukkojen Seurasydän on Kirsi Mäkinen

#TARINA #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 9.6.2021

Kirsi Mäkinen vastaanotti Seurasydän-hupparin. Kuva: Nivalan Saukot

Suomen Uimaliitto on lanseerannut jäsenseuroilleen käytettäväksi uuden vuosittaisen huomionosoituksen Seurasydän-palkinnon edistääkseen kiittämisen kulttuuria ja arvostuksen osoittamista. Olympiakomitea on hyväksynyt palkinnon osaksi Seurasydän-kampanjansa toimintaa. Seura itse voi esittää yhtä palkittavaa vapaaehtoistoimijaa vuosittain.

Nivalan Saukot palkitsi Seurasydän-tunnustuksella Kirsi Mäkisen. Tunnustuksella seura halusi muistaa Mäkistä vuosien pyyteettömästä työstä lasten ja nuorten uimaharrastuksen ja laadukkaan uimaseuran eteen.

Mäkinen lähti Nivalan Saukkojen toimintaan mukaan vuonna 2008 Uimaliiton ohjaajakoulutuksen myötä, kun seura haki uusia toimijoita. Siitä lähtien Mäkinen on ollut ohjaamassa saukkojen uintiryhmiä viikoittain sekä saanut olla mukana kehittämässä seuratoimintaa.

– Vuosittain olemme järjestäneet ohjaaja- ja valmentajakoulutuksia sekä toimitsijakoulutusta, jotta toiminnan jatkuvuus olisi laadukasta. Koen seuratoiminnan, joka on vapaaehtoistoimintaa ainakin Nivalassa, että se on hyvä vastapaino omalle työlle, hoitoalalla työskentelevä Mäkinen kertoo.

Mäkinen lupautui seuran puheenjohtajaksi alkuun vuodeksi vuonna 2014, mutta toimii edelleen tehtävässä.

Hän nostaa esille, että yhteistyö toisten seurojen kanssa on tärkeää ja Nivalan Saukot on pitänyt yhteisiä tapahtumia, kuten kansallisia uintikisoja, muiden seurojen kanssa.

– Myös yhteistyö Liikuntakeskus Uikko kanssa on ollut hyvä ja olenkin iloinen seuramme puolesta, että saamme liikuttaa lapsia ja nuoria vedessä. Uinti on hyvin tärkeä taito ja halpa henkivakuutus, Mäkinen sanoo.

Mäkinen kehuu, että seurassa on hyvä porukka ja yhteistyö on joustavaa.

– Tykkään toimia lasten ja nuorten kanssa. Heidän kanssaan on mukava heittäytyä. Haastavinta ja hauskinta on ollut saada vesipeuhulan vanhemmat mukaan heittäytymään lasten kanssa vedessä, mutta kyllä ne on sitten perässä tulleet. Aina ei tarvi elämän olla niin vakavaa, Mäkinen kertoo.

Asiasanat

Seurasydän