Uinnin alueleiritykset

Alueleiritystä järjestetään syksystä 2022 alkaen 5. ja 6. luokkalaisille lapsille kuudella eri paikkakunnalla sekä uutena leiritysmuotona yläkouluikäisille viidellä eri urheiluopistolla. Leiritykset tapahtuvat aina samana viikonloppuana molemmille lerityksille.

Lasten alueleiritys

Alueleirityskonsepti aloitettiin syksyllä 2021 kuudella eri paikkakunnalla kooten 175 nuorta uimaria harjoittelemaan liittojohtoisesti viikonlopun ajan. Leirit tullaan järjestämään kaksi kertaa vuodessa, alkuvuonna ja alkusyksystä. Vuoden 2023 leiri pidetään 3.- 5.2.

Leireillä on Uimaliiton linjaama ohjelma ja leirien vetämisestä vastaavat valmentajat ovat uimaliiton valitsemia valmentajia. Paikalliset valmentajat ovat myös tervetulleita altaalle keskustelemaan ja seuramaan harjoituksia. Ulkopaikkakuntalaisille uimareille toivotaan kaverimajoitusta, jolloin saadaan lisättyä verkostoitumista, uimarit saavat uusia kavereita ja kustannukset pidetään asioissa. Altaan ja kuivaharjoittelun lisäksi kaikille uimareille ja valmentajille järjestään etäluento samaan aikaan lauantai-illasta.

Alueleiri 26.–28.8.2022 (pe ip – su lounas)

Alue

Syksyn 2022 leirille valitut uimarit

Päivitetty 20.6.22

Alueet seuroittain:

Pohjois-Suomi: HAHE, KaUS, KemjK, KemTU, KemUS, KemPy, OuLo, OU, RoiUi, RoiUS, SCR
Pohjanmaa: AU, IK, JS-PU, KU, KTU, KUS-GSS, KuRy, Virkiä, NISa,SeUi, VAU-96, VUS-VSS, VieSU
Keski-ja Itä-Suomi: IU, JoUS, Jilves, Plaani, KeuTo, KoU, KuUS, LrKT, LrU, MiUS, PieKu, SUS, Swim, UI, VaajUS, VarU
Länsi- ja Varsinais-Suomi: Aui, EuraSt, ETU, FrY, HarjUS, AFÅ, KSF, LUS, PTU, PoPy, , PUS, RaisU, RaUS, SaIU, SomE, STR, UiKaa, ui-Va, ÅSK, ÅSF
Häme- ja Kaakkois-Suomi: Heil, HäUS, KOOVEE, Pyry, RiUS, TaUS, TaTU, UKK, UITa, ValkUS, VeUS, VeVe
Etelä-Suomi: Aquatics, Aquila, BS-PU, Cetus, Gladius, HaUS, HSS, HU, HTU Stadi, HyUS, JUK, KeUi, KoUS, LaKa, LaUS, NumKis, NU, Octopus, ORCA, Race Club, SGR, SiWa, SD, TuUS, UH, USH, Vanders, Ve, VoVi

Valintakriteerit

• Valitaan yhteensä 25 uimaria; tytöt ja pojat 2010- 2011 syntyneet (HUOM! ikäluokka muutos pojissa aikaisempaan)

• Uimareita pyritään valitsemaan seuraavasti: 10 tyttöä ja 10 poikaa ja 5 ilman sukupuolikiintiötä (Etelä-Suomesta valitaan 2x25)

• Minimiraja on > 0 RT-pistettä (jos uimareita ei ole riittävästi, jää osallistujamäärä pienemmäksi = uimareita ei valita muilla perustein)

• HUOM! Järjestävän paikkakunnan seurasta/seuroista valitaan minimissään 4 uimaria leirille (nämä sisältyvät 25 uimarin kiintiöön)

• Valinnoissa huomioidaan vain olympiamatkat

• Valinnat tehdään Rudolphin oman ikäluokan pistetaulukon mukaan (aikaikkuna 1.1.–12.6.2022)

• Tulokset sekä 25 metrin että 50 metrin radoilta

• Kutsut lähetetään viikolla 24

Leirin ohjelma pitää sisällään neljä uintiharjoitusta ja kolme kuivatreeniä. Altaassa harjoitellaan mm. lajitekniikoiden ydinkohtia, vauhtialueita ja itsensä haastamista kovissa sarjoissa. Leireillä uidaan myös haasteena pudotussarja (nx3x100 L.2min -5s/3x100), josta kirjataan tulokset ylös. Kuivaharjoittelussa haetaan tuntumaa oman kehon hallintaan, uinnissa tarvittavaan liikkuvuuteen sekä yhdessä tekemiseen ja toisiin tutustumiseen.

Yläkouluikäisten alueleiritys

Leiritys toteutetaan viidellä eri urheiluopistolla kooten 120 nuorta uimaria harjoittelemaan liittojohtoisesti viikonlopun ajan. Leirit tullaan järjestämään kaksi kertaa vuodessa, alkuvuonna ja alkusyksystä. Vuoden 2023 leiri pidetään 3.-5.2.

Leireillä on Uimaliiton linjaama ohjelma ja leirien vetämisestä vastaavat valmentajat ovat uimaliiton valitsemia valmentajia. Uimarit majoittuvat täysihoidolla urheiluopistoissa.
Paikalliset valmentajat ovat myös tervetulleita altaalle keskustelemaan ja seuramaan harjoituksia. Altaan ja kuivaharjoittelun lisäksi kaikille uimareille ja valmentajille järjestään etäluento samaan aikaan lauantai-illasta.

Alueleiri 26.–28.8.2022 (pe ip – su lounas)

Alue

Leiripaikka

Valmentajat