Kuva: Timo Paakkanen
1. syyskuuta käynnistyy Seurasydän-kampanja, jonka tarkoitus on nostaa esiin seuratoiminnan ylivoimaisen vahvuuden – yhteisöllisyyden. Suomalaisissa urheiluseuroissa on yli miljoona liikkujaa, urheilijaa ja toimijaa. Haluamme kaikkien Uimaliitonkin jäsenseurojenkin liputtavan tänä syksynä yhteisöllisyyttään sosiaalisessa mediassa. Seurasydän-kampanja näkyy myös Ylen kanavilla ja tammikuun Urheilugaalassa.
Näyttäkää Seurasydämenne!
Seurasydän-kampanjan päätarkoituksena on innostaa seuroissa toimivia ihmisiä levittämään seurassa vallitsevia yhteisöllisyyden arvoja ympärilleen niin sosiaalisessa mediassa kuin omassa toiminnassaan. Seurasydän-kampanjassa seuraväki voi kertoa mitä kaikkea hyvää ihmiset seuroissa ympärilleen luovat ja mitä kaikkea hyvää he siellä kokevat.
Näin voitte osallistua
Seurasydän-kampanjan vaikuttavuus syntyy osallistujista. Innostakaa oman seuranne väki mukaan kertomaan mitä kaikkea hyvää seurassanne tehdään ja koetaan.
Kampanja leviää sosiaalisessa mediassa. Liittäkää siis #seurasydän teemaan sopiviin julkaisuihin seuran Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa ja kannustakaa kaikkia seuran toimijoita tekemään samoin omilla tileillään. Täytetään some yhteisöllisyydellä ja iloisella yhdessä tekemisen meiningillä!
Kuva: Janne Ahonen
Seurojen julkaisuja jaetaan ja palkitaan!
Seuroista tehtyjen Seurasydän-julkaisujen näkyvyys kasvaa oleellisesti, kun niitä nostetaan esille myös Seurasydämen, Olympiakomitean ja Uimaliiton kanavissa. Joka kuukausi myös palkitaan aktiivisia Seurasydän-toimijoita. Myös vuoden urheiluseuran valinnassa tammikuussa painottuu yhteisöllisyys. Vuoden 2018 urheiluseuranahan palkittiin uimaseura, Helsingin Uimarit!
Käyttäkää tunnisteita ja valmiita logoja!
Kaikissa postauksissa kannattaa käyttää seuraavia hashtagejä: #seurasydän, oman seuran tunniste ja oman lajin tunniste. Eli kirjatkaa julkaisujen teksteihin esimerkiksi #seurasydän #lahdenuimaseura #uimahypyt.
Kampanjan verkkosivuilta löytyy materiaaleja, joita voi hyödyntää kampanjan aikana. Voitte esimerkiksi tehdä seuran Facebook-sivulle #seurasydän-aiheisen profiilikuvan ja kansikuvan. Tarjolla on sekä oman kuvan päälle laitettavia kehyksiä että valmiita kuvia. Sivuilta on myös ladattavissa julisteita, joita kannattaa hyödyntää tapahtumissa.
Seurapaita-päivä tulee 24.9.!
Yksi kampanjan kohokohdista on tiistaina 24.9. vietettävä Seurapaitapäivä, jolloin kaikkia suomalaisia kehotetaan pukemaan töihin, kouluun ja menoihin oman seuran pelipaita, verkkarit tai fanipaita – tai muuten sonnustautumaan seuran väreihin.
Lisätietoja www.seurasydän.fi
Lataa Seurasydän-tunnus ja materiaalit täältä
Tutustu kampanjan ABC-oppaaseen
Ideoita Seurasydän kampanjan julkaisuihin!
- Kuvia seuran leireistä, kisoista, talkoista tai muusta yhteisestä tekemisestä monipuolisesti someen
- Kannustetaan lapsia ja nuoria postaamaan #seurasydän tunnuksella iloista seurameininkiä
- Tägätään historiapostauksiin sen aikaisia urheilijoita
- Urheilijatarinoita videoiden muodossa
- Aktiivitalkoolaisen päiväkirja esimerkiksi videon muodossa
- Seurasydän näkyviin seuran nettisivuille, lehteen ja julkaisuihin
- Seurasydäntubettaja 3
- Kilpailuja: joukkue joka tekee eniten #seurasydän-julkaisuja, koskettavimmat tarinat...