#Seurasydän nostaa esiin suomalaisen liikunnan yhteisöllisyyden

#UUTINEN 13.8.2019

Kuva: Timo Paakkanen

1. syyskuuta käynnistyy Seurasydän-kampanja, jonka tarkoitus on nostaa esiin seuratoiminnan ylivoimaisen vahvuuden – yhteisöllisyyden. Suomalaisissa urheiluseuroissa on yli miljoona liikkujaa, urheilijaa ja toimijaa. Haluamme kaikkien Uimaliitonkin jäsenseurojenkin liputtavan tänä syksynä yhteisöllisyyttään sosiaalisessa mediassa. Seurasydän-kampanja näkyy myös Ylen kanavilla ja tammikuun Urheilugaalassa.

Näyttäkää Seurasydämenne!

Seurasydän-kampanjan päätarkoituksena on innostaa seuroissa toimivia ihmisiä levittämään seurassa vallitsevia yhteisöllisyyden arvoja ympärilleen niin sosiaalisessa mediassa kuin omassa toiminnassaan. Seurasydän-kampanjassa seuraväki voi kertoa mitä kaikkea hyvää ihmiset seuroissa ympärilleen luovat ja mitä kaikkea hyvää he siellä kokevat.

Näin voitte osallistua

Seurasydän-kampanjan vaikuttavuus syntyy osallistujista. Innostakaa oman seuranne väki mukaan kertomaan mitä kaikkea hyvää seurassanne tehdään ja koetaan.

Kampanja leviää sosiaalisessa mediassa. Liittäkää siis #seurasydän teemaan sopiviin julkaisuihin seuran Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa ja kannustakaa kaikkia seuran toimijoita tekemään samoin omilla tileillään. Täytetään some yhteisöllisyydellä ja iloisella yhdessä tekemisen meiningillä!

Kuva: Janne Ahonen

Seurojen julkaisuja jaetaan ja palkitaan!

Seuroista tehtyjen Seurasydän-julkaisujen näkyvyys kasvaa oleellisesti, kun niitä nostetaan esille myös Seurasydämen, Olympiakomitean ja Uimaliiton kanavissa. Joka kuukausi myös palkitaan aktiivisia Seurasydän-toimijoita. Myös vuoden urheiluseuran valinnassa tammikuussa painottuu yhteisöllisyys. Vuoden 2018 urheiluseuranahan palkittiin uimaseura, Helsingin Uimarit!

Käyttäkää tunnisteita ja valmiita logoja!

Kaikissa postauksissa kannattaa käyttää seuraavia hashtagejä: #seurasydän, oman seuran tunniste ja oman lajin tunniste. Eli kirjatkaa julkaisujen teksteihin esimerkiksi #seurasydän #lahdenuimaseura #uimahypyt.

Kampanjan verkkosivuilta löytyy materiaaleja, joita voi hyödyntää kampanjan aikana. Voitte esimerkiksi tehdä seuran Facebook-sivulle #seurasydän-aiheisen profiilikuvan ja kansikuvan. Tarjolla on sekä oman kuvan päälle laitettavia kehyksiä että valmiita kuvia. Sivuilta on myös ladattavissa julisteita, joita kannattaa hyödyntää tapahtumissa.

Seurapaita-päivä tulee 24.9.!

Yksi kampanjan kohokohdista on tiistaina 24.9. vietettävä Seurapaitapäivä, jolloin kaikkia suomalaisia kehotetaan pukemaan töihin, kouluun ja menoihin oman seuran pelipaita, verkkarit tai fanipaita – tai muuten sonnustautumaan seuran väreihin.

Lisätietoja www.seurasydän.fi

Lataa Seurasydän-tunnus ja materiaalit täältä

Tutustu kampanjan ABC-oppaaseen

Ideoita Seurasydän kampanjan julkaisuihin!

• Kuvia seuran leireistä, kisoista, talkoista tai muusta yhteisestä tekemisestä monipuolisesti someen
  • Kannustetaan lapsia ja nuoria postaa­maan #seurasydän tunnuksella iloista seurameininkiä
  • Tägätään historiapostauksiin sen aikaisia urheilijoita
  • Urheilijatarinoita videoiden muodossa