Uimaliitto on tehnyt valintoja maajoukkueisiin kaudelle 2022-2023

#UUTINEN #UINTI 8.7.2022

Kuva: Teemu Moisio

Uinnin nuorten kilpailukausi 2021-2022 päättyi NEM-uinteihin Romaniaan. Kauden päätyttyä Uimaliitto on tehnyt valintoja yläkouluikäisten alueleirityksestä B-maajoukkueeseen. Eri ryhmissä ja maajoukkueissa harjoittelee tulevalla kaudella A- ja B-maajoukkueet sekä parauimarit mukaan lukien lähes 220 uimaria, alakoululeiritykset mukaan lukien vieläkin enemmän.

"Tulevana syksynä liittojohtoisessa leirityksessä tulee olemaan yhteensä jopa yli 350 12-18 vuotiasta lasta ja nuorta. Alueleiritykset pyörähtävät käyntiin ensimmäistä kertaa sekä alakoulu- että yläkouluikäisille. Näillä leirityksillä nähdään noin 300 uimaria 26.-28.8. kymmenellä eri paikkakunnalla", kertoo nuorten valmennuksen kehittäjä Marjoona Teljo

Edellämainitun alueleirityksen lisäksi leiritystä järjestetään aktiivisesti nuorten joukkueille.

"Syksyllä Kuortaneella leireilevät myös Uimaliiton maajoukkueet, joihin kerätään ikäluokkien kärki harjoittelemaan yhdessä. Tavoitteenamme on ollut saada rakennettua järjestelmä, jolla saamme enemmän uimareita liiton alaiseen toimintaan ja nyt syksystä alkaen tämä toteutuu. Innolla odotan palautetta leireistä niin uimareilta kun valmentajilta", jatkaa Teljo.

Yläkoululeiritykseen, nuorisojoukkueeseen sekä maajoukkueisiin valitut urheilijat löytyvät alla olevasta listauksesta ko. joukkueen sivulta.

Yllä olevilta joukkuesivuilta löytyvät myös ko. joukkueen tärkeimmät tapahtumat kauden aikana.

B-maajoukkue julkistetaan elokuun alussa.