Taitouinnin nuorten maajoukkue valittu kaudelle 2022–2023

#UUTINEN #TAITOUINTI 1.8.2022

Taitouinnin nuorten maajoukkueeseen on valittu 17 uimaria kuudesta eri uimaseurasta. Iältään urheilijat ovat alle 18-vuotiaita. Nuorten maajoukkue aloittaa leirityskauden elokuun lopussa.

Taitouinnin maajoukkueiden valintaleiri järjestettiin Oulussa 16.-17.5.2022 tavoitteena aloittaa AG15- ja Fina Jr -maajoukkuetoiminta (alle 18-vuotiaat) kaudelle 2022–2023. Leirille osallistui yhteensä 29 urheilijaa AG15- ja Fina Jr-ikäluokista. Leirillä tehtiin monipuolisesti erilaisia testejä ja tehtäviä sekä kuivalla että altaassa testaten muun muassa uimarin lajitaitoja, ominaisuuksia ja kykyä harjoitella osana joukkuetta.

Valintaleirin osallistujien määrän ja tason perusteella päädyttiin kaudelle 2022–2023 perustamaan vain nuorten maajoukkue (Fina Jr). Joukkueeseen saatiin ilahduttavasti edustusta urheilijoista ympäri Suomen ja sen ulkopuoleltakin.

Taitouinnin nuorten maajoukkue 2022–2023 (yht. 17 uimaria):
Eskelinen Minea, Jyväskylän Aalto
Hynninen Alisa, Jyväskylän Aalto
Isokangas Emma, Oulun Uinti
Kaján Iiris, Cetus Espoo
Kulmala Mea, Helsingin Uimarit
Laine Aino, Helsingin Uimarit
Malkasaari Maiju, Jyväskylän Aalto
Ora Iitu,  Helsingin Uimarit
Pirkkala Helmi,  AWS Taitouinti (Turku)
Riekkinen Helka,  Jyväskylän Aalto
Sandanbråten Caroline, Oslo Idrettslag Synkron
Sinivuo Sara, Jyväskylän Aalto
Sinivuo Unna, Jyväskylän Aalto
Tojander Olivia, AWS Taitouinti (Turku)
Varjonen Ella, Cetus Espoo
Väinölä Maija, Cetus Espoo
Väisänen Vilma, Oulun Uinti

Joukkueen valmentajat: Saana Annunen, Tea Uimonen ja Tilda Männikkö

Tavoitteena vahva taitouimarin urheilijanpolku

Nuorten maajoukkue aloittaa kautensa ensimmäisellä leirillä elokuun lopussa. Toiminnan tavoitteena on koota yhteen Suomen lupaavimpia nuoria taitouimareita, tarjota motivoiva ja tavoitteellinen harjoitteluympäristö sekä tukea niin lajiominaisuuksien kehittämisessä kuin urheilijana kasvamisessa. Nuorten maajoukkueen tulevan kauden tavoitteena on kartuttaa niin kansallista kuin kansainvälistä kilpailukokemusta. Joukkue on iältään nuori, mikä antaa hyvät mahdollisuudet työskennellä yhdessä pitkäjänteisesti, tavoitteena tulevien vuosien nuorten EM-kilpailut.

Taitouinnin eri ikäsarjojen liittojohtoista toimintaa kehitetään tulevina vuosina. Tavoitteena on suunnitella ja toteuttaa kestävä, Suomen taitouinnin tasoa kehittävä, maajoukkuepolku. Kaudella 2022–2023 Uimaliitto järjestää myös nuoremmille ikäsarjoille leiritoimintaa, tarkoituksena tarjota innostava harjoitteluympäristö, vinkkejä ja apua seuravalmennukseen sekä tukea innokkaita uimareita kohti maajoukkuetta.

Lisätietoja toiminnasta julkaistaa pian!

Seuraa taitouintia somekanavissa
Facebook Twitter I Instagram