Uinnin nuorisojoukkue sekä alueleirivalinnat on nyt julkaistu

#UUTINEN #UINTI 2.12.2022

Vanhan Rollojoukkueen tilalle perustettiin syksyllä 2022 Nuorisojoukkue, johon valitaan uimareita vanhimmasta Rollo-ikäluokasta sekä nuorimmasta IKM-ikäluokasta. Joukkueen ikäluokat menevät osittain ristiin Juniorimaajoukkueen kanssa, mutta uimari voi kuulua vain yhteen joukkueeseen ja täten JRMJ-uimareita ei valita nuorisojoukkueeseen.

Nuorisojoukkueelle järjestetään neljän päivän leiri puolivuosittain Kuortaneella. Uimareita valitaan joukkueeseen molemmista ikäluokista 10 tyttöä ja 10 poikaa (4x5uimaria). Leireillä halutaan mahdollistaa kokemuksia harjoittelusta oman ikäluokkansa parhaiden kanssa sekä tutustuttaa uimarit Uimaliiton leiritoimintaan ja maajoukkuepolkuun sekä -kulttuuriin. Tärkeässä roolissa on myös oppia ensiaskeleita huippu-urheilijan elämäntapaan ja käytöstapoihin.

Nuorisojoukkue kevätkaudelle 2023:

T-12 Linda Hämäläinen, Lumi Oura, Susanna Ilina, Venla Salminen ja Viktoria Tuominen.

T-13 Cecilia Lietzén, Elina Malinen, Lotta Uusikartano, Luna Kauhava-Kääriäinen ja Mona Hankavuori.

P-13 Severi Tammihovi, Thomas Salonen, Tuure Pikkuhuhta, Urho Ruuska ja Wille Vantala.

P-14 Alex Stickler, Artem Shorokhov, Kaapo Tuomainen, Tommi Mosconi ja Tuomas Heikkilä.

Alueleirit helmikuussa

Lasten alueleirityskonsepti aloitettiin syksyllä 2021 kuudella eri paikkakunnalla kooten 175 nuorta uimaria harjoittelemaan liittojohtoisesti viikonlopun ajan. Yläkouluikäisten leiritys aloitettiin kuluvana syksynä ja toteutetaan viidellä eri urheiluopistolla kooten 120 nuorta uimaria yhteen.

Leiritykset tapahtuvat aina samana viikonloppuna molemmille leirityksille. Leirit järjestetään kaksi kertaa vuodessa, alkuvuonna ja alkusyksystä.

Alueleirit pidetään ensi keväänä 3.–5.2.2023. Lisätietoa aiheesta löytyy Uimaliiton sivuilta. Lastenja nuorten alueleirityksiin valitut uimarit löydät Uinnin alueleiritykset-sivulta.

Valinnat alueleireille on tehty käyttäen uutta pistelaskujärjestelmää. Lisätietoja pistelaskujärjestelmästä täältä.

Juniorimaajoukkueen kevään Multination joukkueen esivalinnat on myös julkaistu. Löydät ne sekä EYOF- ja Universiadien valintakriteerit täältä.

Lisätietoja:

Marjoona Teljo