Taitouinnin edustusryhmiin innokkaita hakijoita

#UUTINEN #TAITOUINTI 14.8.2023

Viime viikonloppuna järjestettiin Mäkelänrinteen Uintikeskuksessa taitouinnin valintaleiri kauden 2023–2024 youth (ag15) edustusjouokkueelle sekä junior ja senior maajoukkueille. Uimareita testeissä oli noin 30 kaikista ikäryhmistä sekä yhteensä yhdeksästä seurasta ympäri Suomen.

Testit olivat kaksipäiväiset ja niissä testattiin monipuolisesti sekä notkeutta, kestävyyttä ja lajitaitoja.

Leirillä vallitsi kannustava ja iloinen meininki ja valmentaja Minna Paakkolanvaaran mukaan oli hienoa nähdä, kuinka kaikki rohkenivat viettämään yhdessä aikaa myös tauoilla. Vaikutuksen valmentajaan teki leirin junior-senior ikäisten omatoimisuus ja innostunut energia

– Vaikka väsymys painaa uimareiden lisäksi myös valmentajia, jäi leiristä tosi hyvä fiilis. Uimareita oli kaikista ikäluokista ja viime kauden menestyksekkäästä nuorten maajoukkueestakin oli iso osa paikalla. Tuntuu todella hienolta, että viime kauden valmennusporukka sai joukkueen innostumaan maajoukkuetoiminnasta, valmentaja Minna Paakkolanvaara kommentoi ja jatkaa:

– Valintaleirin testien perusteella voin kertoa, että meillä on Suomessa paljon taitavia ja lahjakkaita taitouimareita, jonka jo viime kauden nuorten maajoukkuekin todisti. Koen suurta iloa ja intoa siitä, että minulle on annettu mahdollisuus tehdä heidän kaltaistensa uimareiden kanssa töitä. Odotan innolla myös yhteistyötä valitun youth edustusoukkueen valmennustiimin Katariina Narrawayn ja Lumi Linnakylän sekä junior ja senior apuvalmentajien Riia Peltosen ja Tilda Männikön kanssa. Meillä on hyvin samoja näkemyksiä lajista ja haluamme kaikki oppia toisiltamme, eikä samankaltainen huumorintajukaan haittaa.

Junior & Senior joukkueiden valmennustiimi: Riia Peltonen, päävalmentaja Minna Paakkolanvaara, Tilda Männikkö

–Valintaleirillä nähtiin paljon hyviä suorituksia. Uimarit suhtautuivat testitilanteisiin hyvällä asenteella, ja oli mukava seurata heidän tekemistään leirillä. Odotan innolla, millaiset joukkueet saadaan tämän kauden aikana muovattua, kommentoi Narraway.

Youth joukkueen valmennustiimi: Päävalmentaja Katariina Narraway ja Lumi Linnakylä.

Valintatulokset ilmoitetaan uimareille 24.8.2023 ja paikka pitää ottaa vastaan muutaman päivän sisällä, sillä joukkueet aloittavat harjoittelut heti syksyllä ja tähtäimenä on vuoden 2024 oman ikäluokan arvokilpailut.

Lisää vastaavia uutisia