Nuorisojoukkue

Vanhan Rollojoukkueen tilalle perustetaan Nuorisojoukkue, johon valitaan uimareita vanhimmasta Rollo-ikäluokasta sekä nuorimmasta IKM-ikäluokasta. Joukkueen ikäluokat menevät osittain ristiin Juniorimaajoukkueen kanssa, mutta uimari voi kuulua vain yhteen joukkueeseen ja täten JRMJ-uimareita ei valita nuorisojoukkueeseen.

Nuorisojoukkueelle järjestetään neljän päivän leiri puolivuosittain Kuortaneella. Uimareita valitaan joukkueeseen molemmista ikäluokista 10 tyttöä ja 10 poikaa (4x5uimaria). Leireillä halutaan mahdollistaa kokemuksia harjoittelusta oman ikäluokkansa huippujen kanssa sekä tutustuttaa uimarit Uimaliiton leiritoimintaan ja maajoukkuepolkuun sekä -kulttuuriin. Tärkeässä roolissa on myös oppia ensiaskeleita huippu-urheilijan elämäntapaan ja käytöstapoihin.

Nuorisojoukkueen leireillä uimareiden puhelimet kerätään illalla ja palautetaan aamulla. Tällä pyritään varmistamaan uimareille riittävä yöuni (9–10 tuntia) leirin aikana.

Valintakriteerit; leiri 8.–11.9.2022 Kuortaneella

• Valitaan yhteensä 20 uimaria:

• tytöt 2009 ja 2010 yntyneet 5+5 uimaria
  • pojat 2008 ja 2009 syntyneet 5+5 uimaria

• Valinnat parhaiden FINA-pisteiden summan mukaan, lajit 200m sku + oma paras olympiamatka

* Joukkueeseen ei valita juniorimaajoukkueeseen valituksi tulleita uimareita

• Aikaikkuna 1.1.– 10.7.2022

• Tulokset katsotaan Tempuksesta sekä 25 metrin että 50 metrin radoilta