Juniorimaajoukkue

Juniorimaajoukkueen päätavoite on joka toinen vuosi järjestettävät EYOF-uinnit (nuorten olympiafestivaalit). Joukkue kilpailuihin valitaan erikseen, eli valinta joukkueeseen ei tarkoita automaattista valintaa kauden pääkilpailuihin.

Valintakriteerit syksy 2024:

Valitaan 4 tyttöä ja poikaa ikäluokista 2009 ja 2010 + 6 uimaria ilman ikä - ja sukupuolikiintiötä SuiL pisteiden mukaan (200sku pitkä tai lyhyt rata ja oma paras olympiamatka pitkältä radalta) Aikaikkuna on 1.1.-3.7.2024. Joukkueen koko on 22 uimaria, jota täydennetään syyskauden jälkeen kahdella uimarilla. Jos uimari on kesän 2024 kilpailuissa saavuttanut kesän 2025 kansainvälisiin arvokilpailuihin tulosrajan, hänet valitaan joukkueeseen automaattisesti.

Juniorimaajoukkue syksy 2024

Aleksi Rajansuo

aleksi.rajansuo@uimaliitto.fi / 050 531 8092

Oikeudet muutoksiin pidätetään.

Joukkueet kilpailuihin valitaan aina erikseen, eli valinta juniorimaajoukkueeseen ei tarkoita automaattista valintaa kauden kansainvälisiin kilpailuihin.

• Suomen uintiurheilumaajoukkueisiin voidaan valita vain Suomen kansalaisuuden omaavia urheilijoita. Kaikkien liittojohtoisten valintojen ja kutsujen yhteydessä varmistetaan Suomen kansalaisuus. Jos urheilija on muun maan kansalainen ja hän asuu Suomessa säännöllisesti sekä harjoittelee suomalaisessa uimaseurassa ja hän saavuttaa maajoukkuetoimintaan asetetut valintakriteerit, niin hänelle voidaan antaa mahdollisuus osallistua leiritoimintaan lisäpaikalla uimarina.
  • Kansainvälisten kilpailuiden osalta kilpailuihin voidaan valita ainoastaan Suomen kansalaisia sekä kaksoiskansalaisia, jotka ovat valinneet urheilijakansalaisuudeksi Suomen kansalaisuuden.