Ensikertalaisille onnistumisia uimahyppyjen nuorten EM-kisoista

#UUTINEN #UIMAHYPYT 29.6.2021

Aaron Hoffman sijoittui B-poikien kerroskilpailussa sijalla 14 pisteillä 317.65.

Uimahyppyjen nuorten EM-kilpailut järjestettiin viime viikolla 22.–27. kesäkuuta Kroatian Rijekassa.

Suomelta mukana oli yhdeksän hyppääjän joukkue: Lauren Hallaselkä (2003), Odessa Käck (2005), Ruska Lehtonen (2002), Anni Paloheimo (2003), Hannah Puranen (2006), Eerika Repo (2007), Ronja Rundgren (2002), Aaron Hoffman (2007) ja Lukas Lundmark (2005).

– Kokonaisuutena kilpailuista jäi ihan hyvä fiilis ja saavutimme yhteensä seitsemän finaalipaikkaa. Kovat maat olivat kovia ja huippuhyppääjistä näki, että he ovat harjoitelleet koko ajan, uimahyppyjen nuorten olympiavalmentaja Salla Sofieva kertoo.

Neljälle Suomen hyppääjälle kyseessä olivat viimeiset nuorten EM-kilpailut ja puolestaan neljä hyppääjää oli arvokilpailuissa mukana ensikertaa.

– Olen todella ylpeä meidän ensikertalaisistamme. Kaikki neljä Eerika, Aaron, Lukas ja Hannah vetivät todella hienosti. Päät pysyivät pystyssä koko kisaviikon ja näen heissä tulevaisuuden arvokisaajia, Sofieva kertoo.

Sofieva uskoo, että arvokilpailut voivat toimia erityisesti nuorille käänteentekevänä hetkenä.

– Osa saa varmasti motivaatiota arvokisoista ja ne voivat toimia jopa tietynlaisena herätyksenä siihen, että ymmärtää, minkälaista panostusta harjoittelemiseen vaaditaan, jotta voi menestyä. Uimahypyissä menestyminen vaatii sekä valmennuksellisesti että urheilijalta riittävää harjoittelumäärää ja vaatimustasoa. Oman tavoitteen on näyttävä harjoittelun määrässä ja laadussa.

Kaikki uimahyppyjen nuorten EM-kisojen tulokset näet täältä.

Lisää vastaavia uutisia