Taitouimareilla tavoite parantaa finaalissa

#UUTINEN #TAITOUINTI 4.8.2023

Taitouinnin nuorten EM-kilpailuissa edettiin jo kolmanteen kisapäivään, jossa suomalaisilla oli ainoana lajina joukkueen vapaaohjelma. Suomen joukkueen sija alkukilpailuissa oli 9. Finaali uidaan sunnuntaina.

– Uinti tuntui samalta kuin harjoituksissa. Mukaan mahtui melko paljon pieniä virheitä, jotka ovat korjattavissa finaaliin. Tiedämme, että pystymme uimaan vielä paremmin ja aiomme näyttää sen sunnuntaina, uimarit kommentoivat.

– Suoritus oli joukkueen keskitasoa, ei huikea onnistuminen mutta ei epäonnistunutkaan. Uimarit keskittyivät alun pientä virhettä lukuunottamatta hyvin ohjelman vaikeusosioihin ja etenkin ohjelman alkupuolella eläytyminen oli hyvää. Sunnuntain finaaliin lähdemme hakemaan vielä parempaa suorituspuhtautta, vahvempia akrobatioita ja puhdasta uintia (ilman basemarkeja), toteavat valmentajat Saana Annunen ja Tea Uimonen.

Suomalaisten kisat jatkuvat jälleen huomenna, kun Veera Säämänen ui soolo vapaaohjelman finaalissa kello 11.30.

Joukkue vapaaohjelman alkukilpailun tulokset.

Live on Youtube

Kisasivut