ISL-varaukset: Ida Hulkko varattiin Team Ironiin

#UUTINEN #UINTI 30.6.2021

Ida Hulkko edusti Team Ironia myös viime kaudella. Kuva: ISL / Mine Kasapoglu

Suomalaisuimari Ida Hulkko varattiin tiistai-iltana uinnin ammattilaisliiga International Swimming Leaguen varaustilaisuudessa Team Ironiin tulevalle kolmannelle kaudelle.

Kyseessä on ensimmäistä kertaa uinnin historiassa toteutettava uimaridraft, eli varaustilaisuus, josta uimareita valitaan ISL:n kymmeneen joukkueeseen.

Hulkko edusti myös viime kaudella Team Ironia ja oli ilmoittanut halukkuutensa jatkaa joukkueessa tulevalla kaudella.

– Fiilis on ihan katossa, kun tähän aamuun herätessä sai lukea olevansa valittu suoraan kolmoskaudelle. Team Iron oli oma henkilökohtainen toive jatkon varalle, koska viime vuoden ryhmädynamiikka toimi niin erinomaisesti. Huippua päästä kehittämään omaa uraa sekä huippu-uintia vieläkin pidemmälle, Hulkko iloitsi.

Tiistai-illan varaustilaisuudessa joukkueiden oli mahdollista valita maksimissaan kymmenen jäsentä joukkueisiinsa niistä uimareista, jotka ovat ilmoittaneet olevansa kiinnostuneita jatkamaan joukkueessa. Lisäksi jokainen joukkue valitsi tiistaina yhden tulokasuimarin joukkueeseensa.

Varaustilaisuus alkoi viime viikolla. Tällöin jokainen joukkue valitsi viisi ensimmäistä uimaria niistä urheilijoista, jotka olivat ilmoittaneet olevansa kiinnostuneita jatkamaan joukkueessa. Valitut uimarit näet täältä.

Tiistai-illan jälkeen joukkueisiin on voinut varata siis maksimissaan 16 uimaria. Kaikki tähän mennessä varatut uimarit näet täältä.

Seuraavat varaukset keskiviikkona

Varaustilaisuus jatkuu keskiviikkona, jolloin ISL julkaisee jokaiseen joukkueeseen fanien valitseman jäsenen niistä uimareista, jotka ovat ilmoittaneet olevansa kiinnostuneita jatkamaan joukkueessa.

Lisäksi joukkueet valitsevat 10 jäsentä varauskelpoisista tulokas- ja veteraaniuimareista, jotka ovat kisanneet aiemmin ISL:ssä. Kahdella ensimmäisellä kaudella Team Ironissa uinut Jenna Laukkanen ei tullut valituksi joukkueeseen ensimmäisessä vaiheessa ja on kaikkien joukkueiden varattavissa, mikäli fanit eivät äänestä Laukkanen jatkamaan Team Ironissa.

Varaustilaisuutta katsot suorana lähetyksenä ISL:n sivuilla kello 23 alkaen: https://isl.global/

Tämän jälkeen seuraavan 30 päivän aikana joukkueet voivat täydentää kokoonpanonsa varauskelpoisista uimareista maksimissaan 36 urheilijan joukkueeksi.

Varaustilaisuuteen on rekisteröitynyt Hulkon ja Laukkasen lisäksi 11 suomalaisuimaria: Anniina MurtoAri-Pekka LiukkonenFanny TeijonsaloHanna Kareinen,  Laura LahtinenLotta UpanneMatti MattssonMimosa JallowNiki KarlssonNiko Mäkelä ja Teemu Vuorela.

Kaikki rekisteröityneet urheilijat näet täältä.

Tietoa ISL:stä:

- Kahdella ensimmäisellä kaudella ISL on toiminut kutsukilpailuna. Nyt kolmannelle kaudelle toteutettavalla uudistuksella liigasta halutaan tehdä tasaisempi ja entistä kovatasoisempi.

- ISL:n vaatimukset täyttäneiden urheilijoiden oli mahdollista rekisteröityä mukaan varaustilaisuuteen ISL:n kotisivuilla.

- Tulokasuimari (rookie) = Ei ole aiemmin uinut ISL:ssä ja on rekisteröitynyt tulevalle kaudelle.

- Veteraaniuimari (veteran) = Uimari, joka on ollut ISL:ssä mukana aiemmin ensimmäisellä tai toisella kaudella.

- ISL:ssä on kymmenen joukkuetta: NY Breakers, LA Current, DC Trident, Cali Condors, London Roar, Aqua Centurions, Energy Standard, Iron, Tokyo Frog Kings ja Toronto Titans.

- Joukkueiden lopullisen koon on oltava vähintään 28 uimaria (14 naista ja 14 miestä), maksimikoko on 36 uimaria.

- ISL:n kolmas kausi alkaa elokuun lopussa. Voittajajoukkue on selvillä tammikuussa 2022.

Asiasanat

ISL