Webinaareja ja etäkoulutuksia tarjolla poikkeusolojen aikana

#UUTINEN 5.5.2020

Syksyn 2018 Learn to Swim & Coach -konferenssin kaltaisia satojen osallistujien tilaisuuksia ei vielä vähään aikaan järjestetä, mutta webinaarien tarjonta onneksi lisääntyy. Kuva: Jussi Salminen

Koronaviruspandemian aiheuttamien poikkeusolojen aikana on tarjolla aiempaa enemmän verkon välityksellä tapahtuvaa tiedonsaantia. Kokosimme muutamia seuratoiminnan kannalta oleellisia tulevia verkkotilaisuuksia.

Rantalainen: Urheiluseuran talouden hoito kriisitilanteessa

Torstai 7.5. klo 9.00-11.30, ilmainen webinaari

Ajankohtaisin aihe urheiluseuratoiminnassa on talousvaikeudet kriisiaikana. Rantalainen järjestää yhteistyössä Olympiakomitean kanssa aiheesta tuhdin tietopaketin.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen

SUEK: Häirintävapaa urheilu ja antodopingkoulutus

Keskiviikko 6.5. klo 17.00-19.00 Häirintävapaa urheilu -webinaari

Maanantai 11.5. klo 17.00-18.30 Antidopingkoulutus urheilijoille

Tiistai 12.5. klo 17.00-18.30 Antidopingkoulutus valmentajille

Torstai 14.5. klo 17.00-19.00 Häirintävapaa urheilu -webinaari

Suomen Urheilun Eettinen Keskus tarjoaa urheiluseuroille suunnattuja webinaareja ja etäkoulutuksia.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen

SUH: Uimataidon webinaarit

Maanantai 11.5. klo 17.00 Vedenpelko oppimisen esteenä -webinaari

Tiistai 12.5. klo 17.00 Turvallisuusasiakirja toiminnan tukena -webinaari

Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliitto järjestää erilaisia uimaseuroille hyödyllisiä webinaareja. Aiheita on tarjolla monenlaisia ja niistä löydät lisää tietoja Facebookin Uimataito-sivun kautta:

www.facebook.com/Uimataito

Liikunnan aluejärjestöjen koulutukset

Suomessa toimii 15 alueellista liikuntajärjestöä. Ne järjestävät monipuolisesti koulutuksia ja nyt myös etäyhteyksin. Ajankohtaisimman tiedon tarjonnasta saa suoraan oman alueen aluejärjestöstä, mutta niillä on myös yhteinen sivusto, jolla osa tilaisuuksista on lueteltu. Sivustolta löytyy myös kunkin aluejärjestön yhteystiedot.

Lue lisää: www.liikunnanaluejarjestot.fi

Olympiakomitea: Ohjauksen ja valmennuksen linjaus -työkalu

Olympiakomitea julkaisi maaliskuussa valmennuslinjatyökalun, jonka avulla lasten ja nuorten valmennustyössä oppimistavoitteet selkeytyvät, valmennukseen tulee yhteistä suuntaa ja valmennuksen periaatteita.

OKM: Korona-avustukset liikunta- ja urheiluseuroille haussa 14.5. asti!

Opetus- ja kulttuuriministeriö myöntää avustusta liikunta- ja urheiluseuroille yleishyödyllisen toiminnan alijäämään tai erityisavustusta toiminnan tai palveluiden järjestämiseen vaihtoehtoisin toimintatavoin. Hakuaika korona-avustuksille päättyy 14.5. klo 16.15.

Asiasanat

Koronavirus