Uimaliitto muistuttaa harrastustoiminnan merkityksestä lapsille ja nuorille

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 26.11.2020

Suomen Uimaliitto toivoo, että uusia koronarajoituksia suunniteltaessa löydettäisiin ratkaisuja, jotka mahdollistavat lasten ja nuorten harrastustoiminnan jatkamisen uimahalleissa esimerkiksi pienryhmissä. Uimaliitto haluaa muistuttaa hallitusta, terveysviranomaisia, kaupunkeja ja kuntia harrastustoiminnan merkityksestä lasten ja nuorten hyvinvoinnille.

Uimaliitossa tiedostetaan, että koronavirustilanteen hillitsemiseksi on tehtävä uusia toimia. Uimaliitto on sitoutunut tähän työhön ja seuraa viranomaisten ohjeistuksia ja suosituksia toiminnassaan.

Uimaliitolla on lähes 140 jäsenseuraa, jotka liikuttavat vuositasolla reilut 80 000 lasta ja nuorta. Uimaliitto kannustaa seurojaan järjestämään lapsille ja nuorille vaihtoehtoista harrastustoimintaa, mikäli alueen uimahalliin ei ole pääsyä.

Suomen Uimaliitto ry

Sanna Airaksinen