Lyhyen radan SM-kilpailut siirretään toiseen ajankohtaan – maajoukkueen kutsukilpailu Kuopioon

#UUTINEN #UINTI 24.11.2020

Espoonlahdessa 17.–20.12. järjestettävät lyhyen radan SM-kilpailut siirretään toiseen ajankohtaan.

Siirron syynä on vallitseva koronavirustilanne ja siihen liittyvät rajoitukset ja ohjeistukset. Helsingin kaupungin ja HUSin tiedotustilaisuudessa kerrottiin tiistaina, että pääkaupunkiseudun kaikki julkiset tilat aiotaan sulkea koronavirusepidemian leviämisen rajoittamiseksi. Lopullisista päätöksistä, yksityiskohdista ja voimaantuloaikataulusta tiedotetaan perjantaina 27. marraskuuta.

Uimaliitto noudattaa viranomaisten ohjeistuksia ja SM-kilpailuiden järjestäminen tämänhetkisessä tilanteessa ei ole mahdollista.

Alustava uusi ajankohta lyhyen radan SM-kilpailuille on 18.–21.2.2021. Nuorten SM-kilpailuun voivat osallistua kaikki ne uimarit, jotka olisivat voineet osallistua kilpailuun ikänsä puolesta alkuperäisessä aikataulussa.

Maanantaina Uimaliitto uutisoi IKM-loppukilpailuiden siirtämistä toiseen ajankohtaan, sillä tämänhetkinen tilanne ei antanut edellytyksiä kilpailun järjestämiseen tulevana viikonloppuna. IKM-loppukilpailuiden uusi ajankohta on 12.–14.2.2021.

Maajoukkueen kutsukilpailu Kuopioon

Itsenäisyyspäivänä 6.12. uitava maajoukkueen kutsukilpailu siirretään järjestettäväksi Kuopioon. Toistaiseksi tapahtuman järjestelyihin ei ole tiedossa muita muutoksia tai rajoituksia.

Uimaliitto seuraa koronavirustilanteen kehittymistä tiivisti ja tiedottaa mikäli tapahtumaan tulee muutoksia.

Alun perin kilpailu oli tarkoitus uida Helsingissä Mäkelänrinteen uimahallissa, mutta pääkaupunkiseudun koronarajoitusten vuoksi tapahtumaa ei voida järjestää alkuperäisten suunnitelmien mukaan.

Maajoukkueen kutsukilpailu on FINA:n hyväksymä näyttökilpailu, eikä tapahtuman siirtäminen vaikuta sen näyttökilpailuluokitukseen.

Uutista päivitetty 25.11.2020 kello 12:34: uutiseen lisätty IKM-loppukilpailun uusi ajankohta.

Lisää vastaavia uutisia