Helsingin Uimareilla avoin Breikki-taukojumppa Instagramissa!

#UUTINEN 20.4.2020

Joka arkipäivä kello 12 Helsingin Uimarit avaa Instagram-kanavallaan livelähetyksen, HU-Breikin. Kyseessä on koulu- tai työpäivän piristeeksi enintään 15 minuutin pituinen taukojumppa, jossa aktivoidaan lihasten lisäksi myös aivoja.

– Pohdimme tapoja, joilla saisimme seuramme väkeä liikkumaan vielä enemmän näinä poikkeusaikoina, kun ei päästä uimahalleihin. Tämä lyhyt päivittäinen tuokio on hyvä lisä kaikkeen jo olemassa olevaan etätreenaamiseen ja on avoin ihan kaikille, tervetuloa mukaan, Noona Taipale HU:sta kertoo.

HU-Breikki käynnistettiin viime viikolla. Aikuisten uintikursseista vastaava Taipale vetää sessiot yhdessä seuran taitouintivastaavan Heidi Tuomisen kanssa. Mukana HU-Breikissä on liikunnan lisäksi myös aivojumppaa. Tasapainoilua ja nopeutta on tehty ja muuta kivaa on myös luvassa. Pientä kisailuakin on jo ollut ilmassa, vetäjät ovat rohkaisseet osallistujia kommentoimaan suorituksiaan.

HU-Breikkiä voi seurata arkisin klo 12 Instagramissa Helsingin Uimareiden kanavalla @helsinginuimarit. Tallenteet ovat nähtävissä kanavalla 24 tunnin ajan, mikäli livelähetykseen ei ehdi mukaan.

– Olemme suunnitelleet sisältöjä niin, että jossain vaiheessa HU-Breikkiin saadaan myös vierailevia vetäjiä ja ainakin nyt viikko kerrallaan tätä tuotamme eteenpäin, Taipale tiivistää.

Mikäli upotus ei näy yläpuolella, voit katsoa sen täältä.

Asiasanat

Koronavirus