Uimaliiton puheenjohtaja onnittelee Mattssonia ja Karvosta

#BLOGI #UINTI 29.7.2021

Tämä on historiallinen päivä suomalaiselle uinnille! Historian viides olympiamitali ja 2000-luvun ensimmäinen sellainen ovat saavutuksia, joihin hyvin harva yltää. Valtavat onnittelut Matti Mattssonille ja valmentaja Eetu Karvoselle uskomattoman upeasta pronssimitaliuinnista!

Matti osoitti kuuluvansa maailman huippujen joukkoon – jälleen kerran! Matin suoritukset kertovat hänestä paljon. Hän teki juuri sen, mikä erottaa maailman terävimmän kärjen muista maailman kärkiuimareista: Hän paransi suorituksiaan koko ajan ja pystyi parhaaseensa juuri silloin kun se eniten merkitsee. Siihen vaaditaan poikkeuksellisia kykyjä niin fyysisesti kuin ennen kaikkea henkisesti.

Matin tie vuoden 2013 MM-pronssimitalistista takaisin maailman ehdottomalle huipulle on ollut pitkä. Kaksikkona Matti Mattsson ja Eetu Karvonen ovat luottaneet omaan tekemiseensä silloinkin, kun vastassa on ollut vaikeampia päiviä ja jaksoja. Matin esimerkki luo uskoa muille urheilijoille ja koko suomalaiselle uinnille.

Olen varma, että kaksikosta Mattsson ja Karvonen kuullaan myös jatkossa. Esikuvat ovat urheilussa tärkeitä. Ne innostavat lajin pariin uusia harrastajia ja toimivat inspiraationa kaikille lajia harrastaville, huipulle tähtääville, nykyisille huipuille ja myös meille vapaaehtoisille. Matin esimerkki innostaa varmasti lajin pariin uusia harrastajia ja antaa uskoa kaikkien nykyisten uimareiden tekemiseen.

Vielä kerran, suuret onnittelut Matti ja Eetu!

Ville Riekkinen

Puheenjohtaja, Suomen Uimaliitto