Suomen huiput mittelevät uinnin SM-mitaleista Kuopiossa 17.–20.6.

#UUTINEN #UINTI 2.6.2021

Uinnin pitkän radan SM-kilpailut järjestetään Kuopion Kuntolaakson uimahallissa 17.–20. kesäkuuta. Nelipäiväisissä kilpailuissa mukana ovat kaikki Suomen kärkinimet mukaan lukien tuoreet EM-mitalistit Ari-Pekka Liukkonen sekä Ida Hulkko.

Uimaliitto järjestää SM-kilpailut yhteistyössä Kuopion Uimaseuran kanssa.

– Kilpailuiden valmistelut yhdessä Kuopion Uimaseuran ja Kuopion kaupungin kanssa ovat sujuneet erittäin hyvin poikkeuksellisesta keväästä huolimatta. Valmistelut etenevät aikataulussa ja odotamme hienoa tapahtumaa, Uimaliiton kehitys- ja kilpailupäällikkö Pasi Salonen kertoo.

Odotuksia uinnin pitkän radan SM-kilpailuihin nostaa se, että viime vuonna tapahtumaa ei pystytty järjestämään koronaviruspandemian vuoksi.

SM-Uinnit ovat viimeinen kotimainen näyttökilpailu Tokion olympialaisiin. Näyttöikkuna umpeutuu 27. kesäkuuta.

– On todella hienoa, että pääsemme mittelemään jälleen uinnin Suomen mestaruuksista. Tätä on odotettu. Olemme nähneet pitkin kevättä kovia suorituksia Suomen huipuilta, joten nyt kannattaa ehdottomasti seurata suorina lähetyksinä esitettäviä SM-kilpailuja myös kotikatsomoissa, Salonen vinkkaa.

SM-Uintien finaalit ovat katsottavissa suorina lähetyksinä TV5-kanavalla sekä discovery+-palvelussa torstaista sunnuntaihin kello 18–20.

Koronavirustilanne huomioidaan tapahtumassa ja SM-Uintien järjestelyissä noudatetaan voimassa olevia THL:n ja AVI:n ohjeita sekä rajoituksia.

Kuopion SM-Uintien 17.–20.6.2021 aikataulu:
Alkuerät klo 9.30 alkaen (verryttely 8.00–9.20)
Loppukilpailut klo 18.00 alkaen (verryttely 16.00–17.50)

Lisätietoja SM-kilpailuista löydät täältä.

Asiasanat

SM-kilpailut