Simmiksen Mika Piiroinen iloitsee seuran menestyksestä SM-Uinneissa

#UUTINEN #UINTI 20.6.2021

Mika Piiroinen on tyytyväinen SM-Uintien järjestelyihin

Kuopion SM-Uinnit ovat sujuneet Helsingfors Simsällkapin osalta vahvasti. Davin Lindholm paransi nimissään ollutta 50 metrin rintauinnin nuorten Suomen ennätystä lauantaina kahdesti. Poikien 4x100 metrin sekauintiviestissä sekä vapaauintiviestissä syntyi myös nuorten Suomen ennätykset.

SM-Uintien mitalitaulukossa HSS on kärjessä kolmen kisapäivän jälkeen. Simmis on saavuttanut sunnuntaiaamuun mennessä 26 mitalia: 11 kultaa, 11 hopeaa ja neljä pronssia.

HSS:n valmentaja Mika Piiroinen on syystäkin tyytyväinen seuransa nuorten esityksiin Kuopion altaassa.

– Yritämme tehdä mahdollisimman laadukasta työtä nuorten kanssa. Meillä on ollut reilu kaksi vuotta teemana, että tehdään aina pikkaisen paremmin. Toinen puoli on myös se, että meillä on erittäin hyvät ja tärkeät yhteistyökumppanit Mäkelänrinteen Urheilulukio ja Pääkaupunkiseudun urheiluakatemia (Urhea). Nyt korona-aikana Mäkelänrinteen Urheilukeskus on ollut suurena tukena harjoittelussa, ja se on mahdollistanut harjoittelun kuplassa, Piiroinen avaa.

Suomalaisen uinnin tulevaisuuteen Piiroinen suhtautuu hyvillä mielin, mutta hänellä on myös selkeä näkemys kehityskohdasta.

– Olemme vahvassa myötätuulessa suomalaisessa uinnissa. Samaan aikaan meidän täytyisi muistaa myös se, että pitää miettiä hieman tulosten taakse. Kyllä meillä edelleen iso haaste on yli 200 metrin matkoilla. Niille matkoille olisi hyvä saada rakennettua parempaa tulosta tekeviä urheilijoita. Kaiken kaikkiaan kuitenkin ollaan hyvään suuntaan menossa, Piiroinen miettii.

Kuopiossa Suomen mestaruuskilpailuiden järjestelyihin Simmiksen valmentaja on erittäin tyytyväinen. Järjestäjille hän antaa suuret kiitokset.

– Kuopion uimahalli on todella upea, valoisa ja ilmava. Järjestelyille on annettava arvosana kymppi plus. Olosuhteet ovat olleet haastavat koronan myötä. Seurojen puolelta iso kiitos kaikille, jotka ovat vaikuttaneet kilpailujen järjestämiseen.

Kirjoittaja: Katriina Latvasalo

Kirjoittaja on Laajasalon opiston urheilujournalismin opiskelija. Uimaliitto tekee yhteistyötä Laajasalon opiston kanssa.

Asiasanat

SM-kilpailut