Olli Kokko karsiutui jatkosta MM-uinneissa

#UUTINEN #UINTI 13.2.2024

Kuva: Deep Blue Media

Tiistaiaamun alkuerissä nähtiin yksi suomalaisuimari, kun Tatu Tampereen Olli Kokko hyppäsi altaaseen miesten 50 metrin rintauinnin eräuinneissa.

Kokko kellotti kuudennessa erässä ajan 28,17 ja oli kokonaistuloksissa 25:s. Alkueristä 16 nopeinta etenee välieriin. Uimari oli pettynyt omaan uintiinsa eikä sanoja uinnin jälkeen kovin paljoa löytynyt.

– Muutama sana riittää. Paska on paska. Ihan rehellisesti tästä kropasta ei muuta saanut irti kuin paskaa tällä kertaa. Muuta sanottavaa ei oikein ole, Kokko avasi fiiliksiään uinnin jälkeen.

Uimari tarkentaa vielä, että vaikka kaikki tuntuu juuri nyt pelkästään pahalta, niin valmentajaansa hän arvostaa.

– Kaikki muu on nyt paskaa paitsi Jere (Jännes). Hän on hyvä ihminen, Kokko päättää.

Kaikki suomalaiskommentit MM-uinneista on kuunneltavissa Uimaliiton SoundCloudissa.

Huomenna altaassa jälleen suomalaisväriä

Keskiviikkona kisa-altaassa nähdään kaksi suomalaista. Fanny Teijonsalo starttaa MM-urakkansa naisten 50 metrin selkäuinnilla ja Laura Lahtinen hyppää altaaseen päälajissaan naisten 200 metrin perhosuinnissa.

KESKIVIIKKO 14.2. | aamujakso kello 08.30 | iltajakso 18.00
08:23 | N 50m selkäuinti | Fanny Teijonsalo
09:34 | N 200m perhosuinti | Laura Lahtinen

MM-uinnit näkyvät Ylen kanavilla

Yle Urheilu välittää MM-uinnit Yle Areenassa sekä TV2:lla. Aamun alkuerät näkyvät suorana Yle Areenassa ja iltapäivän finaalit näkyvät Areenassa ja TV2:lla. Aamujakson lähetykset alkavat kello 8.25 ja iltajakso kello 17.55. Löydät lähetysaikataulut täältä. Lähetykset selostaa Mikko Hannula ja kommentaattorina toimii Ville Kallinen.

Uinnin MM-kisoja seurataan Uimaliiton kanavissa:

X (ent. Twitter) I Facebook I Instagram