Mattsson ui kuudenneksi MM-finaalissa

#UUTINEN #UINTI 16.2.2024

Matti Mattsson Dohan MM-finaalissa 200 metrin rintauinnissa. Kuva: Bildbyrån

Porin Uimaseuraa edustava Matti Mattsson ui miesten 200 metrin rintauinnin MM-finaalissa loistavasti kuudenneksi pysäyttäen kellot aikaan 2.09,80. Mattsson tavoitteli MM-uinneista olympialaisten tulosrajaa ja vaikka hän sen saavuttikin, ei uimari ole täysin tyytyväinen MM-urakkaansa.

– Se oli sellainen MM-finaali. En ihan täysin tyytyväinen. Päällimmäisenä tietysti harmittaa myös se, etten saanut kilpailuissa sellaisia nousujohteisia uinteja, vaan se kääntyi toisinpäin. Kuti jäi tällä kertaa niin sanotusti pyssyyn, enkä saanut kunnon vaihdetta silmään ja hommaa rokkaamaan.

Mattsson suuntaa nyt katseet kohti kevättä ja kesää sekä Pariisin olympialaisia.

Lauantaina kisa-altaassa suomalaiskolmikko

Huomenna Dohan kisa-altaaseen hyppää aamun alkuerissä Fanny Teijonsalo, Ida Hulkko sekä Veera Kivirinta. Cetusta edustava Teijonsalo nähdään päämatkallaan naisten 50 metrin vapaauinnissa ja Tatu Tampereen kaksikko naisten 50 metrin rintauinnissa. Teijonsalon alkuerät käynnistyvät kello 08:32 ja Hulkon ja Kivirinnan kello 09:08.

Kaikki tulokset MM-uinneista löydät täältä.

LAUANTAI 17.2. | aamujakso kello 08.30 | iltajakso 18.00
08:32 | N 50m vapaauinti | Fanny Teijonsalo
09:08 N 50m rintauinti | Ida Hulkko, Veera Kivirinta

MM-uinnit näkyvät Ylen kanavilla
Yle Urheilu välittää MM-uinnit Yle Areenassa sekä TV2:lla. Aamun alkuerät näkyvät suorana Yle Areenassa ja iltapäivän finaalit näkyvät Areenassa ja TV2:lla. Aamujakson lähetykset alkavat kello 8.25 ja iltajakso kello 17.55. Löydät lähetysaikataulut täältä. Lähetykset selostaa Mikko Hannula ja kommentaattorina toimii Ville Kallinen.

Uinnin MM-kisoja seurataan Uimaliiton kanavissa:
X (ent. Twitter) I Facebook I Instagram