Hulkko starttasi MM-urakkansa 100 metrin rintauinnilla

#UUTINEN #UINTI 12.2.2024

Tatu Tampereen Ida Hulkko avasi tänään oman MM-urakkansa naisten 100 metrin rintauinnin alkuerissä. Hulkko sanoi ennen MM-kisoja tavoittelevansa matkalta olympialaisten A-rajaa.

Tamperelainen ui neljännessä alkuerässä ja pysäytti kellot aikaan 1.08,21 ja oli erien 19:s, kun 16 nopeinta eteni välieriin. Alkuerien hitaimman jatkoon päässeen aika oli 1.07,75. Olympialaisten A-raja 100 metrin rintauinnissa on 1.06,79. Hulkko oli pettynyt omaan uintiinsa ja sanoo, että oman perussuorituksen olisi pitänyt riittää välieriin.

– Eihän se putkeen mennyt ja iso pettymys tämä on itselleni. Kisojen taso ei sinällään ollut mikään ääretön siinä suhteessa, että omalla suorittamisella olisi päässyt jatkoon. Positiivista tässä uinnissa oli ensimmäiset 75 metriä, jolloin uinti kulki tosi hyvin ja oli sellaista vanhaa hyvää tekemistä, Hulkko avaa uintiaan.

Uimarin mukaan tämän aamun uinnissa kunto loppui vain kesken ja seinä tuli vastaan ja siten viimeisellä 25 metrillä tuhlattiin todella monta sekuntia. Arvokilpailuiden ajankohta on aiempiin vuosiin verrattuna hyvin poikkeuksellinen.

– Onhan tämä ajankohta uusi kokemus. Pettynyt fiilis on nyt päällimmäisenä mielessä. Pitää keräillä itseäni ja lähteä kohti kevättä, Hulkko päättää.

Huomenna altaassa nähdään yksi suomalainen, kun Hulkon tavoin Tatu Tamperetta edustava Olli Kokko starttaa oman MM-urakkansa miesten 50 metrin rintauinnin alkuerissä.

TIISTAI 13.2. | aamujakso kello 08.30 | iltajakso 18.00
M 50m rintauinti | Olli Kokko

Kaikki suomalaiskommentit Uimaliiton SoundCloudissa.

MM-uinnit näkyvät Ylen kanavilla

Yle Urheilu välittää MM-uinnit Yle Areenassa sekä TV2:lla. Aamun alkuerät näkyvät suorana Yle Areenassa ja iltapäivän finaalit näkyvät Areenassa ja TV2:lla. Aamujakson lähetykset alkavat kello 8.25 ja iltajakso kello 17.55. Löydät lähetysaikataulut täältä. Lähetykset selostaa Mikko Hannula ja kommentaattorina toimii Ville Kallinen.

Uinnin MM-kisoja seurataan Uimaliiton kanavissa:
X (ent. Twitter) I Facebook I Instagram