Arena haluaa olla uimareiden luottokumppani

#TARINA 9.4.2020

Suomen kärkiuimareille on jo toimitettu Arena Glide-uutuuspuvut. Jenna Laukkanen ja Mimosa Jallow testasivat Glide-pukuja maaliskuun alussa. Kuva: Jussi Salminen

Arena on Suomen Uimaliiton pitkäaikainen pääyhteistyökumppani, jo vuodesta 2013. Pääsimme juttusille Arena-tuotemerkin maahantuojan, kotimaisen Vandernet Oy:n toimitusjohtajan Antti Blåfieldin kanssa. Hän kertoo, että Vandernet edustaa Suomessa kansainvälisesti arvostettuja alkuperäisvalmistajia, kuten italialaista vesiurheilubrändi Arenaa.

Ihmiset Vandernetilla valitsevat itse kaikki Suomessa myytävät tuotteet ja auttavat jälleenmyyjiä niiden kanssa, sekä hoitavat tuotteiden markkinoinnin Suomessa. Blåfield kertoo, että he tekevät aktiivista tuotekehitystyötä yhteistyössä edustamiensa valmistajien kanssa. Arenan kanssa yritys on ideoinut muun muassa uniikit avantouintihanskat suomalaiseen mallistoon ja niiden kysyntä onkin ollut kova.

Suomessa tarvitaan hyviä kilpailutapahtumia

Arena on myös Helsinki Swim Meet -tapahtuman nimikumppani ja Blåfield kertoo, että viime vuoden tapahtuma oli erittäin onnistunut ja ammattimaisesti järjestetty. Tänä keväänä kilpailuja ei Mäkelänrinteessä nähty maaliskuun lopulla koronaviruspandemian vuoksi.

– Odotin tapahtuman onnistuvan tänä vuonna yhtä mallikkaasti ja kisoissa olisi saatu hienoja näyttöjä suomalaisilta uimareilta, Blåfield kertoo.

– Kisoissa tärkeässä osassa on aina myös yleisön eläytyminen kisatunnelmaan ja sitä kautta fiiliksen nostattaminen, tällöin uimareilla on parhaimmat mahdollisuudet tehdä parhaita tuloksia, hän jatkaa.

– Harmillista, että kisat jouduttiin nyt perumaan, mutta terveys ja turvallisuus tulevat kuitenkin ennen kaikkea, Blåfield muistuttaa.

Arena varustaa Suomen maajoukkueet uinnissa, uimahypyissä, taitouinnissa ja vesipallossa. Kuva: Jussi Salminen

Sinipunaisena uutuutena Arena Glide

Olympiavuosi on uimareille erityisen tärkeä ja Arenalta tulee aina vuoden alusta odotettu uuden teknologian kisapuku.

– Swim Meetissä olisi päästy näkemään useampi olympiarajaa lähellä oleva suomalainen yrittämässä alittaa olympiarajaa juurikin tämä Arenan uusi Glide-kisapuku päällä. Lisäksi uimareilla olisi nähty kilpauimalasit, jotka on varustettu uudella SWIPE antifog-menetelmällä. Arena lanseerasi nämä uudet huurtumattomat lasit helmikuussa. Niiden linssit pysyvät kirkkaina kymmenen kertaa tavallisia kilpalaseja pidempään ja suojaus aktivoituu sormella linssiä pyyhkäisemällä, Blåfield kertoo.

– Uudessa Glide kisapuvussa on taas käytetty uudenlaista hiilikuituverkkorakennetta ja puku on kuin toinen iho vähentäen vedenvastusta. Lisäksi se puristaa sopivasti, aktivoiden uimarin lihaksia, hän lisää.

Jenna Laukkanen on voittanut Arenan puvuilla jo kuusi EM-mitalia. Kuva: Jussi Salminen

Arena varustaa lukuisia uintimaajoukkueita maailmanlaajuisesti

Vandernet edustaa Arenaa Suomen lisäksi Baltiassa. Suomen Uimaliiton lisäksi yhteistyökumppaneita ovat myös Viron ja Latvian uimaliitot. Arena-tiimiin kuuluu myös moni maajoukkueuimari Suomesta ja Virosta.

– Arena on aito maailmanluokan vesiurheilubrändi ja sitä pidetään huippu-uimareiden ja vesiurheilusta innostuneiden luottokumppanina sekä varustevalmistajana, kun puhutaan parhaasta suorituskyvystä ja äärirajoilla liikkumisesta, Blåfield linjaa.

Blåfieldillä ei ole itsellä urheilutaustaa, mutta hän kannustaa mielellään uintikisoissa muun yleisön kanssa. Vapaa-ajallaan hän nauttii uimisesta varsinkin meressä.

– Merellä on muutenkin tärkeää rooli elämässäni, sillä veneily ja purjehtiminen ovat lähellä sydäntäni. Kaikille uintiharrastusta pohtiville tai uintiharrastuksen aloittamisesta kiinnostuneille vinkkaan, että uimavarusteissa tärkeintä on se, että ne ovat mukavat päällä. Valitse itsellesi hyvän tuntuinen uimapuku sekä mukavat, hyvin istuvat uimalasit. Siitä se sitten helposti lähtee, Blåfield hymyilee.

Arena kansainvälisesti: arenawaterinstinct.com

Arena Suomessa: vandernet.com