Uimaliitto, Speedo ja Intersport Sello monivuotiseen yhteistyöhön

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 4.1.2021

Speedo on Uimaliiton uusi pääyhteistyökumppani. Monivuotinen varustesopimus kattaa Uimaliiton alaisten uintiurheilulajien maajoukkuetoiminnan. Speedo sai alkunsa vuonna 1914 Australiassa ja Suomessa tuotteita tuo maahan Oy Sultrade Ltd.

Varusteyhteistyötä täydentää kumppanuus urheilukauppa Intersport Sellon kanssa. Kauppakeskus Sellon Intersportin kilpauintitaustainen kauppias Harri Juslén panostaa uintivarusteiden myyntiin, ja yhteistyön myötä suomalaiselle uintiyhteisölle aukeaa kaksi uutta verkkokauppaa. Speedo Team ProShop palvelee uintiurheilun aktiiviharrastajia valtakunnallisesti ja Ui Elämäsi Kuntoon -verkkokaupan kohderyhmää ovat harrasteliikkujat.

– Jo neuvotteluiden alkuvaiheessa totesimme, että Speedo ja Intersport Sello haluavat olla Uimaliiton tavoin kehittämässä uintiurheilun näkyvyyttä ja asemaa Suomessa. Meille on tärkeää, että maajoukkueen varustekumppani on johtava uintiurheilun varustebrändi. On myös hienoa, että Intersport Sellon kanssa pystymme palvelemaan uintiurheiluyhteisöä jatkossa entistä laajemmin, Uimaliiton toiminnanjohtaja Sanna Airaksinen sanoo.

– Yhteistyö Uimaliiton ja Intersport Sellon kanssa on meille merkittävä kokonaisuus ja on mahtavaa päästä kehittämään lajia yhdessä omistautuneiden kumppanien kanssa. Tärkein osa Speedon ideologiaa on se, että uinti kuuluu kaikille. Hyvät varusteet ovat tärkeitä kaikille uimareille, mutta suorituskyky korostuu, kun siirrytään kilpatasolle, Speedon Brand Manager Kirsi Johnston Sultradelta sanoo.

Suorituskyvystä hyvänä esimerkkinä toimii Fastskin-mallisto: Pure Valor- ja Pure Intent -puvut lanseerattiin vuonna 2019 ja sen jälkeen 65 % uusista maailmanennätyksistä on uitu näillä puvuilla. Speedon uimapuvuilla on myös voitettu eniten Olympialaisten kultamitaleita, ja Speedo on markkinajohtaja suurimmissa uintimaissa kuten Kiinassa ja Yhdysvalloissa.

Juslénin kauppiasura Intersportissa alkoi vuonna 2004. Sellon Intersportissa Harri ja Kati Juslén aloittivat keväällä 2020.

– Olen todella innoissani tästä yhteistyöstä. Tulemme satsaamaan vahvasti uinnin valikoimiin, joista löytyy varusteet niin kilpauimarille kuin uinnin harrastajallekin. Kaikki nämä tulevat saataville sekä verkkoon että myymäläämme Espooseen. Haluamme palvella uimarit ja seurayhteisöt monipuolisella valikoimalla, osaamisella ja laadulla. Omasta uinnin maajoukkueurastani on tovi aikaa, mutta laji on ollut aina minulle tärkeä ja onkin hienoa olla mukana tekemässä työtä suomalaisen uintiurheilun eteen. Haluan, että suomalainen uinti ja uimarit menestyvät, Harri Juslén iloitsee.

Sopimus mahdollistaa huippuyksilöille taloudellista hyötyä

Yhteistyö on Uimaliiton yrityskumppanuushistoriassa merkittävä. Sopimuksen kokonaisarvosta huomattava osuus on korvamerkitty huippuyksilöiden henkilökohtaisia sopimuksia varten. Yhteistyömalli tukee liiton tavoitetta sopia yrityskumppanuuksia, jotka hyödyttävä ammattilaisena urheilevia huippuyksilöitä taloudellisesti.

– Yrityskumppanuuksia tulee miettiä uudella tavalla niin, että yksilöt, yritykset ja lajit kaikki hyötyvät toisistaan. Haluamme olla lajiliittona edesauttamassa urheilijoidemme mahdollisuuksia saada yhteistyösopimuksia, jotka hyödyttävät heitä taloudellisesti vahvistaen samalla heidän saamaansa näkyvyyttä, Airaksinen linjaa.

– Yhteistyöhön kuuluvat urheilijoiden henkilökohtaiset sopimukset sovitaan yhdessä Speedon ja Intersportin kanssa. Sopimuksissa arvioidaan muun muassa urheilullista tasoa, menestyspotentiaalia sekä urheilijan kaupallista arvoa, jonka kehittymistä Uimaliiton puolelta myös tulevaisuudessa aktiivisesti tuetaan, Airaksinen jatkaa.

Verkkokaupat:
Speedo Team Proshop
Ui Elämäsi Kuntoon

Speedo / Sultrade
Speedo on uimapukujen ja uima-asusteiden valmistaja. Speedon perusti skotlantilainen Alexander MacRae Sydneyssä, Australiassa vuonna 1914. Suomessa Speedoa tuo maahan Oy Sultrade Ltd.

Intersport Sello
Intersport Sello kuuluu kansainväliseen Intersport-ketjuun, joka on maailman suurin urheilukauppaketju. Monipuolinen valikoima rakentuu tunnetuista laatumerkeistä sekä Intersport-ketjun omista merkkituotteista. Tuotevalikoimastamme löydät laadukkaat ja trendikkäät vaatteet ja jalkineet kaikkeen liikuntaan ja vapaa-aikaan.

Suomen Uimaliitto
Suomen Uimaliitto on vuonna 1906 perustettu uintiurheilun lajiliitto, johon kuuluu lähes 140 jäsenseuraa. Edistämme uinnin, uimahyppyjen, taitouinnin, vesipallon ja avovesiuinnin harrastamista, kilpa- ja huippu-urheilua sekä seuratoimintaa. Tavoitteenamme on uimataidon ja liikunnallisen elämäntavan edistäminen yhdessä jäsenseurojemme kanssa.

Asiasanat

Kumppanit