o.b.® on Uimaliiton uusi kumppani

#UUTINEN 20.3.2019

Tiesitkö, että o.b.® -tamponit kehitettiin jo yli 65 vuotta sitten juuri siksi, että uintiharrastus olisi mahdollista joka päivä? o.b.® ja Uimaliitto tekevät nyt yhteistyötä, joka näkyy muun muassa tulevissa tapahtumissa.

o.b.® ja Uimaliitto ovat sopineet yhteistyöstä, joka koskettaa varsinkin uintiurheilua harrastavia naisia. Yhteistyön tavoitteena on rohkaista naisia olemaan aktiivisia liikkujia kuukauden jokaisena päivänä. o.b.® -tamponien käyttö varmistaa hygienisen uintiurheilun kuukautisten aikana.

– Yhteinen teemamme on timanttinen, uimaseuroissa on paljon nuoria ja varttuneita naisia, joita kuukautissuojan sopivuus harrastuksen kanssa koskettaa väistämättä. Harrastajat ja jäsenseuramme tulevat saamaan tästä yhteistyöstä merkittävää hyötyä, Uimaliiton toiminnanjohtaja Sanna Airaksinen kertoo.

o.b.® -tamponit ovat jatkossa esillä Uimaliiton tapahtumissa, ja niiden käyttöön sekä valintaan on luvassa tietoa.

Kehitetty uimarin tarpeita varten

Kuukautisten alkaminen tai niiden aika ei ole este uimiselle. Altaaseen voi mennä turvallisin mielin ja hygieniaa vaarantamatta, kun on varustautunut oikeanlaisella ja -kokoisella suojalla, kuten o.b.® -tamponilla.

o.b.® -tamponit on kehitetty Saksassa jo yli 65 vuotta sitten, ja nimilyhenne on muodostettu saksan kielen sanoista "ohne Binde", suomeksi "ilman sidettä". Tuon ajan kookkaille siteille haluttiin löytää vaihtoehto kuukautissuojaamiseen.

Kehitystyössä oli mukana tohtori Judith Esser, gynekologi ja intohimoinen uimari. Esser oli halusi parantaa naisten elämää sekä ammattinsa puolesta että vahvoista henkilökohtaisista syistä, sillä hän halusi nauttia uintiharrastuksestaan päivittäin – myös kuukautisten aikana.

Videovinkkejä: www.youtube.com

Nettisivut: www.obtampons.fi