Jari Lamminaho on uusi myynti- ja markkinointipäällikkö

#UUTINEN 8.8.2019

Keväällä toteutetun rekrytoinnin seurauksena Uimaliitossa aloitti elokuun alussa myynti- ja markkinointipäällikkönä espoolainen Jari Lamminaho. Hänen vastuullaan on uintiurheilutapahtumien markkinoinnin kehittäminen sekä uintiurheilun tuotteistaminen ja kaupallistaminen. Yhteistyökumppanuudet kuuluvat luonnollisesti myös toimenkuvaan.

– Rekrytointivaiheessa kävi nopeasti selväksi, että Uimaliitossa on hyvä tekemisen meininki. Katse on tulevaan ja liitolla on tahtotila kehittyä jokaisella osa-alueella. Tässä on myynnin ja markkinoinnin kannalta kaksi kiehtovaa puolta; yhteiskuntavastuu ja kansaterveys sekä sitten tietysti huippu-urheilun puoli. Potentiaalia olla mielenkiintoinen laji niin loppukuluttajille kuin yritysasiakkaille on valtavasti, Lamminaho toteaa.

Lamminaholla on pitkä kokemus urheilukaupan alalta, urheilumarkkinoinnista ja brändäämisestä muun muassa CCM Hockey Finland Oy:stä sekä Top-Sport Oy:stä. Mukanaan yritysmaailmasta hän haluaa tuoda asiakaslähtöisen ajattelun.

– Kun mietitään loppukuluttajia, tilanne on se, että kilpailemme omilla tapahtumillamme ihmisten vapaa-ajan käytöstä KHL-Jokereiden, edsheeranien, kauppakeskusten, leffateattereiden ynnä muiden kanssa. Vastaavasti yritysasiakkaiden puolella yritykset miettivät yhä tarkemmin, mistä ostavat näkyvyyttä ja mitä haluavat sponsoroida. Tähän haasteeseen meidän pitää pystyä vastaamaan tekemällä asioita asiakaslähtöisesti, Lamminaho korostaa.

Yhteistyössä on voimaa

Oma pelaajaura sekä valmennuskokemus jääkiekossa ovat tuoneet 34-vuotiaan Lamminahon myös lähelle urheiluseuratoimintaa. Nykyään harrastuksikseen golfin ja tenniksen mainitseva markkinointipäällikkö on parhaillaan verkostoitumassa urheilujärjestöissä. Hän toivookin kotimaisen urheilukentän tiivistävän yhteistyötään entistä enemmän yli lajirajojen.

– Uskon avoimuuteen ja yhteistyön voimaan. Lajit pystyvät varmasti tekemään vielä enemmän asioita yhdessä niin urheilun ytimessä kuin toimiston puolella, Lamminaho muistuttaa.

Viime keväänä järjestetty ensimmäinen Arena Helsinki Swim Meet oli osoitus siitä, että suomalaisen uintiurheilun tapahtumallisuus on hyvällä alulla kohti hienoja aikoja. Tuotteistamista tarvitaan.

– Jarin palkkaus on Uimaliitolle tärkeä päänavaus myynnin ja markkinoinnin vahvistamiseksi. Hän tuo monipuolisella osaamisellaan uintiurheilulle ja siitä kiinnostuneille yhteistyökumppaneille uutta näkemystä ja laajasti kullekin sopivia ratkaisumalleja, Uimaliiton toiminnanjohtaja Sanna Airaksinen vahvistaa.

Uimaliiton yhteystiedot

Asiasanat