Tähtiseurapäivät kokosivat 14 uimaseuraa aktiiviseen keskusteluun

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 14.10.2022

Olympiakomitean järjestämiä Tähtiseurapäiviä vietettiin Helsingissä 8.-9.10.2022. Tähtiseurapäiville osallistui 14 Uimaliiton jäsenseuraa ja 18 seuratoimijaa. Uimaliitosta paikalla olivat seuratoiminnan johtaja Joni Toivola, seurakehittäjä Krista Salonen, aikuisliikunnan kehittäjä Krista Terämaa, viestintäpäällikkö Soili Hirvonen ja Uimaliiton puheenjohtaja Ville Riekkinen.

”Tähtiseurapäivät olivat yksi syksyn kohokohdistamme. Meiltä oli mukana mahtava porukka ympäri Suomen. Oli ilo huomata, että keskustelua syntyi paljon ja kaiken kaikkiaan tunnelma oli todella hyvä. Lajiosion aikana tuli esille monta uutta ideaa, joita voimme yhteistyössä edistää seurojen kanssa”, sanoo seurakehittäjä Krista Salonen.

”On ollut ilo huomata, että kesän jälkeen seurakehitykseen liittyviä toimia on saatu käytäntöön ja siitä saatu palaute vahvistaa näkemystä, että suunta on oikea. Seuraavaksi on vuorossa syksyn toinen seurakierros. Ennen vuoden vaihdetta toteutamme yhteensä neljä seurakierrosta”, iloitsee Joni Toivola.

Seuratoiminnan vetovoimaa voidaan vahvistaa brändin avulla

Uimaliiton omassa lajiosiossa avattiin brändin ja vetovoiman merkitystä. Lahden Uimaseuran toiminnanjohtaja Tommy Rundgren kertoi seuran upean esimerkin rohkeasta seurabrändin ja visuaalisuuden kirkastamisesta. Työpajoissa keskusteltiin uintiurheilun vetovoimasta, sen nykytilasta, seurabrändin rakentamisesta sekä ideoitiin uutta tulevaa varten.

Työpajoissa nostettiin esille muun muassa esimerkkejä hyvistä brändeistä sekä uintiurheilun sisältä että liikunnan ja urheilun ulkopuolelta. Laadukkuus, tarinallisuus, mieleenpainuva slogan ja perinteet nousivat esille keskustelusta.

Muistiinpanoja Tähtiseurapäivien workshopista

Brändi ja vetovoima – Soili Hirvonen

Olympiakomitean uutisen ja koosteen Tähtiseurapäivistä voi lukea täältä.

Suomen Uimaliiton kivijalka on laadukas ja monipuolista uintiurheilun seuratoimintaa tarjoavat seurat. Liiton jäseninä toimii yhteensä 136 jäsenseuraa, jotka tarjoavat uinnin, uimahyppyjen, taitouinnin, vesipallon sekä avovesiuinnin toimintaa. Liiton tehtävänä on tukea seurojen laadukasta arkea ja kehittää seurapalveluja monipuolisiksi. Uimaliiton seurapalveluja ovat muun muassa kuukausittainen UimaliittoLIVE, UimaliittoAREENA sekä seurakierrokset eri alueilla.