Maaliskuun uintikampanja päättyy uimahallien sulkeutumiseen

#UUTINEN #UINTI 17.3.2020

Koronaviruksen aiheuttama tartuntatautipandemia päättää Ui Elämäsi Kuntoon -kampanjan ennenaikaisesti. Suomen hallitus linjasi maanantaina 16.3. kaikki uimahallit suljettaviksi ainakin 13.4. saakka. Kampanja käynnistyi 62 uimahallissa maaliskuun alussa.

– Uimahallien sulkeutuminen aiheuttaa luonnollisesti kampanjan päättymisen maaliskuun osalta. Hienoa, että uudistunut kampanja sai uimahalleilta hyvän vastaanoton! Olemme tyytyväisiä uuteen nimeen ja ilmeeseen, ja jatkamme kampanjan muita uudistuksia tulevaisuudessa. Haluamme osaltamme panostaa kansanterveyteen ja kannustaa jatkuvaan liikkumiseen vesiurheilun parissa. Ui Elämäsi Kuntoon tulee uimahalleihin taas syksyllä lokakuussa, Uimaliiton myynti- ja markkinointipäällikkö Jari Lamminaho sanoo.

Uimahallien palkitsemistapa muuttuu

Kampanjan järjestäjänä Suomen Uimaliitto muuttaa maaliskuun Ui Elämäsi Kuntoon -kampanjan palkitsemisperusteita. Koska uimahallit menevät kiinni kesken kampanjakuukauden, ei maaliskuun kampanjassa tulla palkitsemaan uimahalleja osallistumisaktiivisuuteen ja suoritusmääriin perustuen, kuten normaalisti. Sen sijaan palkitaan arpomalla yhdeksän uimahallia, kolme kussakin kokoluokassa. Palkintoina on uintituotepaketteja, jotka uimahallit voivat jakaa parhaiksi katsomillaan tavoilla.

Seurasarjassakin palkinnot arvotaan

Maaliskuun Ui Elämäsi Kuntoon -kampanjan seurasarjaan ilmoittautui 28 uimaseuraa. Kampanjaan osallistuminen on rajoittunut jo 12.3. jälkeen, kun uimahalleja alettiin sulkea koronavirustilanteen vuoksi. Kampanjan päättyminen ennenaikaisesti koskee myös seurasarjaa.

Seurasarjassa oli tarkoitus palkita kolme aktiivisinta seuraa, sekä kolme seuraa osallistujamäärän perusteella. Palkinnot jaetaan huhtikuussa arpomalla kaikkien seurasarjaan osallistuneiden kesken. Kiitos kaikille seurasarjaan osallistuneille! Ui Elämäsi Kuntoon -seurasarja palaa altaille jälleen lokakuun kampanjassa.

Ui Elämäsi Kuntoon -nettisivut

Lisää vastaavia uutisia