Budapestin EM-kilpailut siirtyvät ainakin elokuulle

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI 20.3.2020

Budapestin Duna Arenalla ei kisata EM-titteleistä toukokuussa. Kuva: Jussi Salminen

Euroopan uimaliitto LEN tiedotti perjantaina, että uintiurheilun EM-kilpailut on siirretty koronaviruspandemian vuoksi. Kilpailuissa käydään pitkän radan uintikilpailut sekä avovesiuinnin, uimahyppyjen ja taitouinnin EM-kilpailut. Tapahtumaan liittyy myös mastersien, eli veteraanisarjojen EM-kilpailut.

Kilpailut piti järjestää Budapestissa 11.-24. toukokuuta. LEN on asettanut alustavasti uudeksi ajankohdaksi 17.-30. elokuuta. LEN linjaa, että ajankohta ei ole vielä lopullinen, vaan sitä tarkastellaan vielä touko-kesäkuussa.

– Hyvä, että saatiin asiaan nyt ratkaisu, ja voidaan suunnitella tulevaa tämän tiedon pohjalta. EM-kisoja tavoittelevat urheilijat voivat tämän perusteella aloittaa uuden kauden rakentamisen, uinnin olympiavalmentaja Jari Varjonen kertoi.

– Seuraavaksi odotetaan ratkaisua Tokion olympialaisten suhteen, toivottavasti FINA ja KOK päättävät siitä pian, Varjonen jatkaa.

LEN on kertonut myös kesä-heinäkuun nuorten EM-tapahtumien siirtämisestä elo-syyskuulle. Tarkat ajankohdat vahvistetaan myöhemmin.

LEN:n tiedote

Henkilöt