Avovesiuinnin SM-kilpailut elokuussa Raaseporissa – ilmoittautuminen on käynnissä

#UUTINEN #UINTI 24.6.2021

Avovesiuinnin SM-kilpailut järjestetään 7. elokuuta Raaseporissa Urheiluopiston Kisakeskuksessa. Tapahtuman järjestävät yhdessä Uimaliitto, Kisakeskus, Ekenäs Simsällskap ja Uimalla Yli ry.

SM-kilpailut järjestetään ensimmäistä kertaa Kisakeskuksessa, joka tarjoaa upeat puitteet tapahtumalle. Kullaanjärvi on kirkasvetinen ja todella puhdas vesistö. Lisäksi Kisakeskuksen monipuoliset palvelut mahdollistavat osallistujille hienon viikonlopun.

Tapahtuma on järjestetty jo muutaman kerran, joten kisaorganisaatio on päässyt harjoittelemaan laadukkaan ja turvallisen avovesiuinti tapahtuman järjestämistä.

– Uimaliiton tavoitteena on lisätä lajin näkyvyyttä ja kasvattaa harrastajamäärää tapahtumallisuuden kautta. SM-kilpailun lisäksi Raaseporissa on ohjelmassa matkoja kaiken tasoisille harrastajille ja lisäksi erillinen iltauinti osallistujille, kertoo aikuisliikunnan kehittäjä Krista Terämaa Uimaliitosta.

SM-sarjassa matkana on kolme kilometriä. Kuntosarjoissa matkoina ovat 750 metriä, 3 kilometriä sekä 6 kilometriä. Kaikki matkat ja sarjat löydät täältä.

Ilmoittautuminen SM-kilpailuihin sekä muihin sarjoihin on käynnissä Suomisportissa! Ilmoittaudu mukaan viimeistään 28.7.2021 mennessä.

Asiasanat

avovesiuinti