Avovesiuinnin ohjaajakoulutus tulossa toukokuussa

#UUTINEN #UINTI 16.4.2021

Uimaliitto järjestää avovesiuinnin ohjaajakoulutuksen toukokuun 8. päivänä etäyhteyksin. Koulutus on suunnattu seurojen valmentajille ja ohjaajille.

Koulutusmaksu on tästä etäyhteyksin toteutettavasta koulutuksesta 60 euroa henkilöltä. Koulutus on osa uudistettua UiEdu osaamisohjelmaa ja sen koulutuskokonaisuutta. Tässä muodossa avovesiuinnin ohjaajakoulutusta ei ole aiemmin toteutettu.

Avovesiuinnin ohjaajakoulutuksen kouluttajana toimii Simo Hillo, joka on pitkän linjan uintitoimija. Hillo oli mukana Altaasta avoveteen hankkeessa vuosina 2017–2018 ja on aktiivinen tapahtumajärjestäjä triathlonin ja swimrunin parissa.

Uimaliitto näkee avovesiuinnissa potentiaalia

Uimaliiton strategian yhtenä keskeisenä painopistealueena on osaamisen kehittäminen sekä uinti-ilmiön mahdollistaminen. Näiden myötä tavoitteena on kehittää koko suomalaiselle uintiurheiluperheelle entistäkin paremmat mahdollisuudet niin harrastamiseen, kilpailemiseen kuin laadukkaaseen seuratoimintaan.

Avovesiuinnin koulutus ja tapahtumat ovat keskeinen osa aikuisliikunnan kehittämistä Uimaliitossa, mihin panostetaan uuden strategian myötä.

– Avovesiuinnin suosio on kasvanut viime vuosien aikana ja näemme lajissa ison potentiaalin. Seuroissa toteutetaan ammattimaista uinnin ohjausta ja avovesiuinnin koulutus on erinomainen lisä liiton koulutustarjontaan. Seurat pystyvät jatkamaan kauttaan altaasta avoveteen ja tarjoamaan harrastajille laadukkaita kursseja myös avovedessä, Uimaliiton aikuisliikunnasta vastaava Krista Terämaa kertoo.

– Tavoitteenamme on lisätä lajin näkyvyyttä ja kasvattaa harrastajamäärää tapahtumallisuuden kautta. Kesän kalenterissa on useampi avovesitapahtuma ja tarjolla paljon eri matkoja kaiken tasoisille harrastajille, Terämaa jatkaa.

Liiton päätapahtuma on SM-kilpailut Raaseporissa 7.8.2021.

Avovesiuinnin ohjaajakoulutus

Lauantaina 8.5.2021 klo 13.00–16.00 etäkoulutuksena, linkki tapahtumaan lähetetään ilmoittautuneille torstaina 6.5. iltapäivällä. Ilmoittaudu mukaan Suomisportissa TÄSTÄ tiistaihin 4.5. klo 12.00 mennessä.

Asiasanat

avovesiuinti