Avovesiuinnin SM-mitaleista kilpailtiin SM-viikolla

#UUTINEN #UINTI 8.8.2023

Kuva: Mika Ruusunen

Avovesiuinnin SM-kilpailut järjestettiin lauantaina Lahdessa. Kilpailu oli osa SM-viikkoa, jossa oli mukana yhteensä 24 eri lajia. Tapahtuman järjestäjänä oli Uimaliitto sekä SM-viikko.

Naisten ja miesten SM-mitaleista kisattiin kolmen kilometrin matkalla sarjoissa yleinen, nuoret 14–18 sekä masters sarjat 25-70 vuotta.

Alkuperäinen suorituspaikka vaihtui Lahden satamasta Möysän Uimarannalle, Joutjärveen. Joutjärvi osoittautui erinomaiseksi kilpailupaikaksi ja keräsi kiitosta niin kilpailijoilta kuin katsojiltakin. Kilpailupäivän sää oli mitä mainioin ja veden lämpötila ja tyyni järvi tarjosivat parhaan mahdollisen olosuhteen. Kilpailuun osallistui yhteensä 67 uimaria.

Miesten yleisen sarjan voittoon ui ylivoimaisesti Turun Urheiluliiton Jesper Lietzén ja naisten yleisen sarjan sekä tyttöjen 14–18-sarjan voiton, niin ikään ylivoimaisesti vei Simmis Grania edustava Louna Kasvio. Poikien 14–18-sarjan voitti Espoon Kilpauintia edustava Eetu Autio.

YLE TV2 lähetys kilpailusta on katsottavissa YLE Areenassa.

Kaikki tulokset YLEINEN, NUORET 14-18, MASTERS täällä.

Joukkueviestin tulokset löydät tästä linkistä.