Vuoden ensimmäisessä Valmentajaverkostossa pureudutaan voimaharjoitteluun

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 23.2.2021

Viime vuonna käynnistetty Valmentajaverkosto palaa koolle maaliskuussa. Valmentajaverkosto on kaikille avoin ja maksuton valmennustiedon kokemusten sekä tiedon jakamisen foorumi uintiurheilulajista riippumatta.

Valmentajaverkosto kokoontuu keskiviikkona 17. maaliskuuta kello 18–20:30 etäyhteyksin. Keskustelun ja Uimaliiton kuulumisten lisäksi luvassa on fysioterapeutti Tuomas Tikkalan havaintoja uimareiden liikkuvuudesta ja lihasvoimasta. Lisäksi Suomen suurimman uintiurheiluseuran espoolaisen Cetuksen Petteri Paatos ja Vesa Salmela avaavat ajatuksia seuransa fysiikka- ja voimavalmennuspolun rakentamisesta. Tapahtuman päättää Kilpa- ja huippu-urheilun tutkimuskeskus KIHU:n biomekaanikko Tapani Keräsen luento uinnin voimaharjoittelusta.

– Mielenkiintoinen valmentajaverkoston tapahtuma on jälleen edessä. Olemme kartoittaneet aihealueita yhdessä valmentajien ja seurojen kanssa, ja alkaneen vuoden tapahtumien sisältöjä on suunniteltu tämän pohjalta. Kaikki aihealueet, joita Valmentajaverkostossa tulemme tänä vuonna nostamaan esiin, ovat olleet useampien valmentajien toiveissa, sanoo koulutuspäällikkö Joni Toivola.

– Maaliskuun tapahtuma järjestetään verkossa, kuten viime vuoden päättänyt tapahtuma. Toivotaan, että saamme hyvin osallistujia linjoille sekä hyvää keskustelua illan pääteemoista. Toivotankin kaikki tervetulleeksi mukaan kehittämään omaa osaamista mielenkiintoisten aiheiden parissa, Toivola päättää.

Tule mukaan kuulemaan ja keskustelemaan

Valmentajaverkosto järjestetään Zoomissa etäyhteyksin. Kysymyksiä voi lähettää etukäteen ilmoittautumislomakkeen lisätietoa-kohdan kautta. Lisätietoa tapahtumasta antaa koulutuspäällikkö Joni Toivola, p. 050 547 2578 / joni.toivola@uimaliitto.fi.

Valmentajaverkosto 1/2021

Keskiviikkona 17.3.2021 klo 18.00–20.30. Zoom-tapahtuma, linkki tapahtumaan lähetetään ilmoittautuneille tiistaina 16.3. iltapäivällä.

Ilmoittaudu mukaan TÄSTÄ tiistaihin 16.3. klo 12.00 mennessä.

Asiasanat

Valmentajaverkosto