Kesäkuun Valmentajaverkoston teemana teknologian hyödyntäminen valmennuksessa

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 28.5.2021

Suomalaisen uintiurheilun valmennusosaamisen kehittämiseen suunnattu Valmentajaverkosto kokoontuu keskiviikkona 9. kesäkuuta etäyhteyksin.

Pääteemana on tällä kertaa teknologian hyödyntäminen valmennuksessa: Miten digijärjestelmiä ja teknologiaa hyödynnetään uinnin arkivalmennuksessa?

Vuoden toisessa Valmentajaverkostossa kuullaan tapoja tehostaa valmennuksellisia asioita erilaisten digitaalisten alustojen tai sovellusten avulla. Mukana tapahtumassa ovat:

Kalle Lydman (VUS-VSS): Polar Team -sovellus
Aija Hakala (TuUL): Form Goggles -älylasit
Joonatan Lehtonen (OU): Intervalliajastimen käyttö valmennuksessa
Juuso Nikkanen (Gladius): Commit Swimming -sovellus treenien tekemiseen ja uimarikohtaiseen seurantaan

Uimaliiton koulutuspäällikkö Joni Toivola odottaa, että tapahtumaan osallistuu edellisen Valmentajaverkoston tapaan suuri määrä valmennusosaajia.

– Meillä on jälleen mielenkiintoinen aihekokonaisuus. Tätä aihetta on toivottu valmentajien keskuudessa ja näimme tämän ajankohdan juuri oikeaksi nostaa se Valmentajaverkoston teemaksi. On mielenkiintoista päästä kuulemaan, minkälaisia asioita saamme valmennuksen tueksi erilaisista digijärjestelmistä ja teknologiasta, Toivola kertoo.

– Järjestämme tapahtuman jälleen Zoomissa, jotta kaikki halukkaat pääsevät osallistumaan ja keskustelemaan aiheesta. Syksyn Valmentajaverkostojen osalta katsomme lähempänä, miten tapahtumat järjestetään. Voi hyvin olla, että joko kokonaan etäyhteyksin tai sitten jonkinlaisena hybriditapaamisena, Toivola miettii.

Valmentajaverkosto järjestetään Zoomissa etäyhteyksin. Ilmoittautumisen yhteydessä voi laittaa jo ennakkoon kysymyksiä puhujille tai yleisesti aiheeseen liittyen. Kysymyksiä on mahdollista esittää myös Zoomissa tapahtuman aikana. Tule mukaan kehittämään omaa osaamistasi ja verkostoitumaan!

Valmentajaverkosto toimii matalan kynnyksen kokemusten ja tiedon jakamisen foorumina, ja on kaikille omasta valmennusosaamisen kehittämisestä kiinnostuneille avoin tapahtuma. Valmentajaverkoston tapahtumia järjestetään vuoden aikana neljä kappaletta. Vuoden ensimmäinen Valmentajaverkosto järjestettiin maaliskuussa.

Lisätietoja: koulutuspäällikkö Joni Toivola, 050 547 2578 / joni.toivola@uimaliitto.fi.

Valmentajaverkosto 2/2021
Keskiviikkona 9.6.2021 klo 18.00–20.00
Zoom-tapahtuma, linkki tapahtumaan lähetetään ilmoittautuneille tiistaina 8.6. iltapäivällä.

ILMOITTAUDU TÄSTÄ tiistaihin 8.6. klo 12.00 mennessä.

Asiasanat

Valmentajaverkosto