Swimming Jyväskylä sai kolmannen tähden!

#SÄHKE #UINTI 24.8.2019

Swimming Jyväskylän Helena Toivainen, Hanna Salmijärvi, Roosa Keronen ja Marjoona Teljo juhlivat seuran kolmatta Tähtiseura-merkkiä. Kuva: Jussi Salminen

Swimming Jyväskylästä tuli valtakunnan neljäs urheiluseura, joka on saavuttanut Tähtiseura-ohjelman kaikkien kolmen osa-alueen tähtimerkit, eli auditoidut laatutunnukset, lasten ja nuorten liikunnan, huippu-urheilutoiminnan ja aikuisliikunnan tähdet.

Swimming Jyväskylä on ollut lasten ja nuorten laatuseura, eli Sinettiseura vuodesta 2010 alkaen. Uimaliiton Huimaseurana se on toiminut vuodesta 2014 alkaen. Swimming Jyväskylän viimeisin kehitys on kohdistunut aikuisliikuntaan, josta seuralle on nyt myönnetty myös Tähtiseura-tunnus.

Keski-Suomen Liikunnan toimialueella Swimming Jyväskylä on ensimmäinen kolmen tähden seura. Suomessa on 520 Tähtiseuraa, mutta vasta neljällä niistä on kaikkien kolmen osa-alueen Tähtiseura-tunnukset. Näistä kaksi on uimaseuroja, Oulun Uinti ja nyt Swimming Jyväskylä. Kaksi muuta ovat voimisteluseuroja. Uimaliitto on yksi niistä kolmesta lajiliitosta, jotka toteuttavat Tähtiseuraohjelmaa koko laajuudessaan.

Katso kaikki Uimaliiton Tähtiseurat!

Olympiakomitean Tähtiseura-laatujärjestelmä kattaa kolme osa-aluetta.

Asiasanat

Tähtiseurat