Pilottiseuroja kaivataan Avoimet ovet -hankkeeseen!

#UUTINEN #UINTI 15.5.2020

Kuva: Jussi Salminen

Haluatteko aloittaa tai kehittää vammaisuintitoimintaa omassa seurassanne? Nyt on oiva tilaisuus ottaa lentävä startti, sillä nimenomaan uimaseuroja kaivataan piloteiksi Avoimet ovet -hankkeeseen, onhan uinti yksi edistyneimmistä lajeista vammaisurheilun integraatiossa.

Avoimet ovet -hanke tarjoaa eväitä urheiluseuroille vammaisten ja erityistä tukea tarvitsevien harrastajien mukaan ottamiseen. Suomen Paralympiakomitean koordinoimassa ja opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama kolmivuotinen Avoimet ovet -hanke, käynnistyy toden teolla elokuussa. Hanke toteutetaan yhteistyössä 11 liikunnan aluejärjestön ja kuuden lajiliiton kanssa.

Liikunnan aluejärjestöt järjestävät seuroille alueellisia verkostoitumistilaisuuksia kahdesti vuodessa. Yksi hankkeen tavoitteista on muodostaa toimivia alueellisia verkostoja, jotka edistävät vammaisten ja erityistä tukea tarvitsevien henkilöiden mukaan tuloa seuratoimintaan omalla alueellaan. Tämän takia pilottiseuroiksi otetaan seuroja alueilta, joiden aluejärjestöt ovat hankkeessa mukana.

Lisätietoja sähköpostitse: kati.kauhanen@uimaliitto.fi, jaana.sinervuo-tarula@uimaliitto.fi

Avoimet ovet -hankkeen yhteistyötahot

Liikunnan aluejärjestöt