Uimaliitto haastaa seurat suorittamaan vastuullisuuskoulutuksia

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 7.12.2021

Uimaliitto haastaa kaikki jäsenseuransa suorittamaan Et ole yksin -verkkokoulutuksen sekä Olympiakomitean Vastuullinen valmentaja -verkkokurssin vuoden 2021 loppuun mennessä. Lue Simmis Wandan uintivalmentaja Laura Lajusen ja Nivalan Saukkojen kokemuksia kursseista.

– Haluamme kannustaa kaikkia seuroja aktivoimaan toimijoitaan, työntekijöitään, vapaaehtoisiaan, ohjaajiaan ja valmentajiaan suorittamaan nämä vastuullisuuteen perehdyttävät kurssit. Molempien kurssien suorittaminen onnistuu näppärästi ja ilmaiseksi verkossa. Nyt on hyvä mahdollisuus näyttää, että vastuullisuus halutaan huomioida seurassa, Uimaliiton palvelutoiminnan asiantuntija Hanna Nyholm kannustaa.

Kannustaakseen seuroja kurssien suorittamiseen Uimaliitto arpoo kaikkien kurssin tai kurssien suorittaneiden seurojen kesken 500 euron koulutusstipendin, joka on mahdollista käyttää mihin tahansa Uimaliiton järjestämään koulutukseen (esim. toimitsijakoulutus, tuomarikoulutus, TASO 1 valmentajakoulutus) vuoden 2022 aikana. Lisäksi stipendin voittava seura saa tuotepalkintoja!

– Palkinto arvotaan kaikkien seurojen kesken, jotka ilmoittavat tietonsa kyselylomakkeella. Koukkuna tässä on se, että seura saa niin monta arpalipuketta arvontaan kuin kurssien suorittajia seurasta löytyy. Jos seurassa on jo suoritettu kursseja, niin jo aiemmin tänä vuonna tehdyt suoritukset voi tietenkin ilmoittaa myös tässä yhteydessä, Nyholm kertoo.

Uimaliitto kerää yhteen seurojen ilmoittamat tiedot kurssien suorituksista ja uutisoi asiasta sivuillaan alkuvuonna.

Materiaaleja ja työkaluja seuroille vastuullisen ja yhdenvertaisen urheilutoiminnan toteuttamiseen löydät tästä uutisesta. Vastuullinen valmentaja -verkkokurssi on ilmainen vuoden loppuun saakka.

SEURALLE OHJEET OSALLISTUMISEEN:

- Haasta tai kannusta omalla tavallasi seurasi toimijoita, työntekijöitä, vapaaehtoisia, ohjaajia ja valmentajia suorittamaan Et ole yksin -verkkokoulutus ja/tai Vastuullinen valmentaja -verkkokurssi vuoden 2021 loppuun mennessä.

- Pyydä kaikkia raportoimaan suorituksensa seuranne valitsemalle yhteyshenkilölle, jotta saatte myös seurallenne tiedot suorituksista. Tilastoikaa erikseen kurssien suoritukset (Esim. Et ole yksin 8 kpl, Vastuullinen Valmentaja 4 kpl).

- HUOM! Jos seuranne toimijoita on suorittanut kursseja jo aiemmin tänä vuonna, niin myös nämä suoritukset tilastoidaan, eli pyydä myös aiemmin vuoden aikana kursseja suorittaneita henkilöitä ilmoittamaan suorituksensa.

- Kun seurallanne on tiedossa kaikki suoritukset, valitkaa seurastanne YKSI HENKILÖ, joka täyttää seuranne suoritustiedot Surveypal-lomakkeella Uimaliitolle. Lomakkeessa on mahdollista antaa palautetta kursseista.

- HUOM! Jokainen suorittaja ei siis ilmoita itse suoritustaan lomakkeella, vaan seura ilmoittaa kootusti kaikki suoritukset yhdellä kerralla.

- LOMAKE SULKEUTUU 4.1.2022 kello 23.59.

- Lomakkeen täyttämisen jälkeen olet mukana arvonnassa!

- Koulutusstipendin sekä tuotepalkinnon arvonta suoritetaan tammikuussa viikolla 2. Jos seurastanne on ilmoitettu esimerkiksi kahdeksan Et ole yksin -kurssin suoritusta ja neljä Vastuullinen Valmentaja -kurssin suoritusta, on seuranne mukana arvonnassa 12 arpalipukkeella.

- Seura saa itse päättää, miten koulutusstipendi hyödynnetään.