Turun harjoituskeskuksen uimarit valittu – toiminta alkaa elokuussa

#UUTINEN #UINTI 14.7.2021

Turun uinnin harjoituskeskuksen uimarit on valittu. Harjoituskeskukseen oli mahdollista hakea 27.5.–20.6. välisenä aikana, ja valituksi tulivat yhdeksän uimaria.

Turun harjoituskeskuksen toiminta alkaa 1.8. nuorten olympiavalmentaja Samuli Aallon johdolla. Harjoituskeskuksen toimintaa toteutetaan yhteistyössä Uimaliiton, Suomen olympiakomitean, Turun Seudun Urheiluakatemian, Turun kaupungin ja Turun seudun seurojen kanssa ( (ÅSK - Uintiklubi Turku ry. , Aurajoen Uinti Ry , Raision Urheilijat ry / Uintijaosto Raisu, Turun Urheiluliitto) .

Harjoituskeskus tarjoaa uimareille laajat asiantuntijapalvelut, joihin kuuluvat fysiikkavalmennus, fysioterapia, ravitsemus, psyykkinen valmennus, testaus, tekniikkakuvaukset, terveydenhuolto sekä kuormituksen ja palautumisen seuranta.

– Harjoituskeskuksen perustamista Turkuun on työstetty yhteistyössä paikallisten seurojen kanssa vajaa vuosi ja on hienoa, että myös uimarit kiinnostuivat ryhmän tarjoamista mahdollisuuksista. Pääsemmekin nyt syksyllä aloittamaan toiminnan hyvätasoisen ryhmän kanssa ja uskon vetovoimaisuuden lisääntyvän entisestään tulevien vuosien aikana. Keskittämällä resursseja ja luomalla kovia treeniryhmiä, saamme varmasti tulevaisuudessa aikaan hyvää tulosta, Uimaliiton nuorten valmennuksen kehittäjä Marjoona Teljo sanoo.

– Odotan innolla elokuun alkua ja toiminnan käynnistymistä uusien mahdollisuuksien parissa. Mukava päästä vetämään ryhmää, joka on täynnä innokkaista ja hyvätasoisia urheilijoita, harjoituskeskuksen valmennuksesta vastaava Aalto komppaa.

Turun uinnin harjoituskeskukseen valitut uimarit:

Aino-Kaisa Paatos                 Raision Urheilijat

Anniina Kallio                         Raision Urheilijat