Turun seudun uinnin harjoituskeskus

Suomen Uimaliitto luo Turkuun uinnin harjoituskeskuksen yhteistyössä Turun Seudun Urheiluakatemian, Turun kaupungin ja Turun seudun uimaseurojen kanssa. Harjoituskeskuksen toiminta alkaa 1.8.2021.

Tavoitteena on luoda harjoituskeskus, jossa urheilijat voivat kasvaa ja kehittyä laadukkaassa ympäristössä kohti lajin kansainvälisissä arvokilpailuissa menestyviksi huipuiksi. Harjoituskeskus tekee yhteistyötä Helsingin Mäkelänrinteen huippu-uinnin valmennuskeskuksen kanssa.

Harjoituskeskus on tarkoitettu pääsääntöisesti peruskoulun suorittaneille toisen asteen toisen vuoden opiskelijoille tai sitä vanhemmille uimareille.

Keskukseen valitut uimarit edustavat omaa seuraansa ja harjoittelevat akatemian vuoroilla. Harjoituskeskus tarjoaa uimareille laajat asiantuntijapalvelut, joihin kuuluvat fysiikkavalmennus, fysioterapia, ravitsemus, psyykkinen valmennus, testaus, tekniikkakuvaukset, terveydenhuolto sekä kuormituksen ja palautumisen seuranta.

Tutustu myös Turun Seudun Urheiluakatemian tulevaisuussuunnitelmaan 2024 ja Turun ammatti-instituutin urheilijapolkuun!

Lisätietoa antaa huippu-uinnin valmennuspäällikkö Tommi Pulkkinen tommi.pulkkinen@uimaliitto.fi / + 358 44 506 8929.