Turun seudun uinnin harjoituskeskus

Suomen Uimaliitto luo Turkuun uinnin harjoituskeskuksen yhteistyössä Turun Seudun Urheiluakatemian, Turun kaupungin ja Turun seudun uimaseurojen kanssa. Harjoituskeskuksen toiminnan on tarkoitus alkaa 1.8.2021.

Tavoitteena on luoda harjoituskeskus, jossa urheilijat voivat kasvaa ja kehittyä laadukkaassa ympäristössä kohti lajin kansainvälisissä arvokilpailuissa menestyviksi huipuiksi. Harjoituskeskus tekee yhteistyötä Helsingin Mäkelänrinteen huippu-uinnin valmennuskeskuksen kanssa.

Harjoituskeskuksen toiminnasta vastaamaan palkataan nuorten olympiavalmentaja, ja haku tehtävään on avattu. Hakuilmoituksen voit katsoa tästä. Hänen tukenaan toimivat Uimaliiton nuorten valmennuksen kehittäjä Marjoona Teljo ja valmennuspäällikkö Tommi Pulkkinen.

Harjoituskeskus on tarkoitettu pääsääntöisesti peruskoulun suorittaneille toisen asteen toisen vuoden opiskelijoille tai sitä vanhemmille uimareille.

Keskukseen valitut uimarit edustavat omaa seuraansa ja harjoittelevat akatemian vuoroilla. Harjoituskeskus tarjoaa uimareille laajat asiantuntijapalvelut, joihin kuuluvat fysiikkavalmennus, fysioterapia, ravitsemus, psyykkinen valmennus, testaus, tekniikkakuvaukset, terveydenhuolto sekä kuormituksen ja palautumisen seuranta.

Harjoituskeskukseen valitaan 8–12 uimaria, ja valintajärjestelmä julkaistaan huhtikuun aikaan.

Tutustu myös Turun Seudun Urheiluakatemian tulevaisuussuunnitelmaan 2024 ja Turun ammatti-instituutin urheilijapolkuun!

Lisätietoa antaa nuorten valmennuksen kehittäjä Marjoona Teljo marjoona.teljo@uimaliitto.fi / 050 354 8441.