Laukkanen tavoitteli rahasijaa maailmancupissa

#UUTINEN #UINTI 5.10.2018

Jenna Laukkanen hankki finaalipaikan Budapestin maailmancupuinneissa perjantaina. Satasen rintauinnissa kuuden parhaan joukkoon ja rahapalkinnoille tavoitellut sotkamolainen joutui hieman tinkimään päämäärästään.

Kuva: Jussi Salminen

Jenna Laukkanen ui seitsemänneksi sadan metrin rintauintifinaalissa perjantai-iltana Budapestissa. Aamun alkuerissä Laukkasen jäsenissä painoi vielä torstain neljä rankkaa starttia, mutta hän uskoi hyvällä levolla pystyvänsä alittamaan 66 sekuntia illan finaalissa. Kello näytti kuitenkin 1.06,16, ja rahapalkintoon oikeuttava kuuden parhaan joukko jäi niukasti tavoittamatta, vaikka aika oli kauden paras.

– Koko ajan paremmalta uinti kuitenkin tuntuu ja ote parantuu. Tässä vaiheessa kautta kisataan ihan treenin kannalta, ja saa rankalta tuntuakin, Laukkanen kertoi.

Viime viikon Eindhovenin maailmancupin jälkeen Laukkanen ehti vain käväistä kotimaassa ja treenasi pari päivää Hyvinkäällä ennen Budapestiin lähtöä.

Tulospalvelu

Henkilöt