Kevätkokous hyväksyi strategian ja sääntöpäivitykset

#UUTINEN 29.8.2020

Uimaliiton sääntömääräinen kevätkokous järjestettiin tänä vuonna poikkeukselliseen ajankohtaan. Koronaviruksen aiheuttamien kokoontumisrajoitusten vuoksi kokous siirrettiin huhtikuulta elokuun 29. päivään.

Kokoukseen osallistui paikan päällä Helsingissä yhdeksän seurojen valtuuttamaa edustajaa, joiden yhteenlaskettu äänimäärä oli 26. Kokoukseen järjestettiin myös etäosallistumismahdollisuus ilman äänioikeutta. Etäyhteyksin kokoukseen osallistui seitsemän vastaanottajaa.

Uimaliiton puheenjohtaja Sami Wahlman toivotti kokouksen osallistujat tervetulleiksi ja avasi kokouksen. Kevätkokouksen puheenjohtajaksi kutsuttiin Ulla Lucenius.

Toiminnanjohtaja Sanna Airaksinen esitteli kokoukselle Uimaliiton vuosikertomuksen ja talouspäällikkö Krista Terämaa tilinpäätöksen vuodelta 2019. Nämä materiaalit olivat esillä kokousmateriaaleissa ja ne hyväksyttiin. Myös tilintarkastajien lausunto hyväksyttiin kokouksessa.

Airaksinen esitteli kokouksessa myös luonnoksen Uimaliiton strategiaksi vuoteen 2024 asti. Kokousväki otti kantaa strategiaan eri näkökulmista. Keskustelun päätteeksi luonnos hyväksyttiin strategiaksi.

Vaalivalmistelutoimikuntaan valittiin esityksen mukaisesti puheenjohtajaksi Antti Wihanto, sekä jäseniksi Pia PärnänenHannu SaikanmäkiMarjo Siintomaa-Toljander ja Sami Wahlman. Wihanto kertoi vaalivalmistelutoimikunnan toivovan yhteydenottoja jäsenseuroilta Sami Wahlmanin kautta, katso yhteystiedot.

Kevätkokous hyväksyi myös päivitetyt liiton säännöt, jotka tulevaisuudessa sallivat muun muassa liittokokouksiin osallistumisen etänä.

Uimaliiton sääntömääräinen syyskokous järjestetään 21. marraskuuta. Syyskokous valitsee Uimaliitolle puheenjohtajan ja uusia jäseniä liittohallitukseen.

Kevätkokouksen materiaalit ovat esillä kokoussivulla

Asiasanat

Liittokokous