Uimahyppyjen hallimestaruuskilpailuissa hyvä tulostaso

#UUTINEN #UIMAHYPYT 24.10.2023

Uimahyppyseura Tiirat Ry järjesti uimahyppyjen nuorten ja aikuisten hallimestaruuskilpailut Helsingissä Mäkelänrinteen Uintikeskuksessa 20.–22.10.2022. Kilpailut toimivat näyttökilpailuna nuorten ja aikuisten Pohjoismaiden mestaruuskilpailuihin, jotka käydään Ruotsin Jönköpingissä tammikuussa.

Hallimestaruuskilpailuissa hypättiin aikuisten, A-, B-, C-, ja D-ikäluokkien sarjoissa. Yksilölajien lisäksi kilpaluissa nähtiin parihyppykilpailut 3 metrin laudoilta ja kerroksilta.

Kilpailun ajankohta peruskuntokauden lopulla huomioon ottaen nousi kisojen tulostaso suhteellisen hyväksi. A- ja B-tyttöjen yksilölajeissa nähtiin useita M-luokan tuloksia sekä yksi SM-luokan tulos. Taistelu PM-kilpailujen paikoista oli kovaa jälleen tänäkin vuonna. Kilpailun ehdottomiin onnistujiin kuului Tiiroja edustava Ella Huuhtanen.

– Kisoista jäi tosi hyvä fiilis. Hyppäsin kaikilla telineillä omat ennätykset, kertaa Huuhtanen kisaviikonloppuan.

Hän hyppäsi kahdessa henkilökohtaisessa lajissa M-luokkarajan ja myös kaksi M-luokkarajaa parihypyissä yhdessä Paju Aulion kanssa.

Vantaa Divingin Odessa Käck on palannut vasta muutama viikko sitten treenitauolta, mutta perustason ollessa vahva oli saavutuksena kisojen ainoa SM-luokan tulos A-tyttöjen kolmen metrin kilpailusta.

Tuttujen maajoukkueurheilijoiden lisäksi kisaamassa oli hyvänkokoinen joukko nuorempia uimahyppääjiä. Kokeneempien nuorten siirtyessä pikkuhiljaa aikuisten sarjoihin on hyvä huomata, että myös tulevaisuudessa on arvokilpailupaikoista kilpailua.

Henkilöt

ella huuhtanen