UiEdu on Uimaliiton osaamisohjelma

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 25.3.2021

Uimaliiton uusi uintiurheilun osaamisohjelma on UiEdu. Osaamisohjelmaan sisältyy kolme osa-aluetta: koulutuskokonaisuus, valmennusosaaminen sekä digitaalisuus.

Osaamisohjelman luominen liittyy Uimaliiton strategiaan 2024, jonka yhtenä keskeisenä painopistealueena on osaamisen kehittäminen, ja osaamisohjelman kehittäminen uintiurheilulajeille kulki strategiatyön rinnalla alusta alkaen.

– UiEdu-osaamisohjelman keskeinen tavoite on osaamisen kehittäminen ja vahvistaminen eri uintiurheilulajeissa. Haluamme vahvistaa valmennusosaamista urheilijan polun eri vaiheissa sekä mahdollistaa osaamisen kehittämisen tukitoimet eri toimijoille, Uimaliiton koulutuspäällikkö Joni Toivola kertoo.

UiEdu-koulutuskokonaisuuteen kuuluu Uimaliiton tarjoamat koulutukset: valmentajakoulutus, ohjaajakoulutus sekä tuomari- ja toimitsijakoulutus. Koulutuksien lisäksi tarjontaan kuuluvat erilaiset etäluennot ja seminaarit.

UiEdu-valmennusosaamiseen kuuluu muun muassa valmentajien kohtaamiset, valmentajaverkostot ja mentor-toiminta.

UiEdu-digitaalisuus koostuu UiEdu-digikeskuksesta, Priima-verkkokoulutuksesta sekä Suomisport-kokonaisuudesta. Pisaraa, eli uintiurheilun digikeskusta pääsee jatkossa käyttämään maksutta ja ilman kirjautumista.

– Jotta voimme kehittää toimintaamme ja tehdä asioita laadukkaasti, perusrakenteiden on oltava ensin kunnossa, ja UiEdu-osaamisohjelman digitaalisuuden kokonaisuus on selkeästi yksi keskeinen mahdollistaja parempaan koulutustoimintaan. UiEdu-osaamisohjelmaa ja sen sisältöjä kehitetään jatkuvasti, Toivola kertoo.

UiEdu-osaamisohjelman kaikki kokonaisuudet löytyvät osoitteesta www.uiedu.fi. Tutustu myös Uimaliiton koulutusjärjestelmään!

Ensimmäinen verkkokoulutus uintiurheilun verkkokurssi on julkaistu Priima-oppimisympäristöön. Ilmoittautuminen kurssille tehdään Suomisportissa, minkä jälkeen verkkokurssin pääsee suorittamaan. Nyt julkaistu uintiurheilun verkkokurssi antaa hyvät pohjatiedot eri uintiurheiluun liittyvistä kokonaisuuksista.

Uimaliiton koulutuspäällikkö Joni Toivola kertoo osaamisohjelmasta videolla:

Asiasanat

UiEdu