Tähtimerkit 15 Uimaliiton laatuseuralle

#UUTINEN 9.6.2018

Rollouintien yhteydessä jaettiin Tähtimerkit Uimaliiton lasten ja nuorten sekä aikuisliikunnan laatuseuroille. Näiden osa-alueiden Tähtiseuroja on 15.

Tähtiseura-ohjelma on uusi, tänä vuonna lanseerattu seuratoiminnan laatuohjelma, jonka tavoitteena on kehittää suomalaista seuratoimintaa. Toiminnan tunnuksena toimii Tähtimerkki, joka kertoo, että seura on kehittynyt tasolle, jossa seuratoimintaohjelmassa määritellyt laatutekijät toteutuvat. Ohjelmaa ovat olleet rakentamassa Olympiakomitea, lajiliitot ja liikunnan aluejärjestöt.

– Uimaliitto toteuttaa Tähtiohjelmaa kaikilla osa-alueilla, eli lapset ja nuoret, aikuiset sekä huippu-urheilu. Uimaliitto on toinen niistä kahdesta lajiliitosta, joka tällä hetkellä toteuttaa ohjelmaa koko laajuudessaan, korosti Uimaliiton varapuheenjohtaja Lotta Långström puheessaan. Tähtiseuroja on yhteensä 501 40 eri lajista.

Päijät-Hämeen Liikunta ja Urheilun aluejohtaja Maj-Brit Salo toi aluejärjestön terveiset niin Tähtiseuroille kuin koko Rolloväellekin.

– Onnittelut kaikille Tähtiseuroille, niissä toimiville valmentajille, urheilijoille ja vapaaehtoisille. Kiitos myös Lahden Uimaseuralle ja kaikille vapaaehtoisille upeasti järjestetystä Rollotapahtumasta, Salo kiitteli.

Rollouintien yhteydessä Uimaliiton 15 lasten ja nuorten laatuseuraa vastaanottivat oman Tähtimerkkinsä. Näistä seuroista kolme sai myös aikuisliikunnan laatutunnuksen. Huippu-urheilun laatuseurat, eli HuimaSeurat saavat omat Tähtimerkkinsä kesän SM-uintien yhteydessä.

– Tuntuu hyvältä! Tähtimerkki tullaan sijoittamaan uimahalliin sellaiseen paikkaan, että se on kaikkien nähtävillä, Vaasan Uimaseuran hallituksen jäsen ja valmentaja Tuukka Turunen ja uimari Siiri Rantala hymyilevät.

– On upeaa olla mukana samassa rivistössä eri kokoisten seurojen kanssa, joita kaikkia yhdistää laadukas seuratoiminta, Pieksän Kuuttien puheenjohtaja Minna Niemi iloitsee. – Olo on ylpeä omasta uimaseurasta, saman seuran uimari Jaakko Lehvonen tiivistää Tähtiseuratunnelmia.

Lue lisää Tähtiseurakokonaisuudesta ja tutustu Uimaliiton 19 Tähtiseuraan.

Onnea kaikille Tähtiseuroille!